Erikli Turta



Bazen bir lezzeti nasıl ifade edeceğimi bilemiyorum. Koku ve tat verilerini de buradan aktarılabilseydi ilk 24 saat içinde bütün okurlar bu tarifi yapıyor olurdu, o kadar söyleyeyim.


Her bir katmanın tarifi ayrı bir siteden. Hamur joyofbaking'den, ara dolgu lezzetibol'dan, eriklerin şekli ve üstüne marmelat pişirme fikri de cafefernando'dan. Topluca tarifi yazmadan önce aşağıdaki hamurun 20-23 cm'lik bir kalıp için tavsiye edildiğini, 26 cm çap için biraz ince düştüğünü ama pişince fena da olmadığını belirteyim. Yumurta iri seçilip diğerleri % 20-25 oranında arttırılabilir. Bir defasında sadece unu 45 gr arttırdım; o da olmuştu. 

Malzemeler

Hamur Malzemeleri

195 gr. un (1+1/2 cup)
113 gr. tereyağ (1/2 cup)
50 gr. toz şeker (1/4 cup)
1 yumurta (hafif çırpılmış)
bir çimdik tuz

Ara Dolgu

150 gr. çekilmiş fındık
2 yumurta akı
3 yemek kaşığı toz şeker

8-10 İtalyan erik 
3 kaşık toz şeker

Yapılışı

Soğuk küp doğranmış tereyağ diğer malzemelerle hızlıca karıştırılıp hamur hazırlanır, yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş kalıba yayılır. (Bu hızlıca o kadar hızlıca ki, hamurun içinde erimemiş tereyağ parçaları kalabiliyor mercimek büyüklüğünde, sorun etmeyip aynen öyle bırakıyoruz, toparlanmış olması yeterli.) Hamur yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş kalıba yayılıp buzdolabında dinlenmeye alınır. Diğer tart hamurlarına göre biraz daha yumuşak oluyor, şaşırtmasın.

Fındıklar rondoda unufak olana dek çekilir, yumurta akları ve şekerle karıştırılır ve hamurun üstüne yayılır. İnce dilimlenmiş 5-6 erik tartın üstüne dizilir. 190 dereceli sıcak fırına atılıp yaklaşık 30 dakika pişirilir (hamurun renginden ve eriklerin yumuşaklığından piştiği anlaşılıyor zaten). Tart pişerken 3-4 erik soyulup rendelenip 3 kaşık şekerle pişmeye bırakılır. Kaynamaya başladıktan  6 dakika sonra altı söndürülüp fırından çıkan tartın üstüne fırçayla sürülür. Parlaklık vermesi için sürülür dense de total lezzete büyük etki ettiğini düşünüyorum, yiyince siz de öyle düşüneceksiniz bence. 

Fotoğrafta sürülen marmelat için eriklerin kabuğunu soymuştum, soymadan yapınca kızıl bir rengi oluyor.

İlave Not: İkinci yapışımda Tefal Airbake kullandım (onu da ilk kullanışım) ve ömrümde ilk defa pişmemiş bir tart hamuruyla karşılaştım. Kalıptan emin değilsek, cheesecake gibi önce tabanı biraz pişirelim.

Yorumlar

  1. Meliha'cım ellerine sağlık tart nefis olmuş sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. olsada yesem kokusunu aldım sanki:))
    ellerine sağlık çok güzel görünüyor canım

    YanıtlaSil
  3. Offf ne yaptın Meliha.
    Ellerine sağlık.

    Tırsak anne Çiğdem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korkutacak derecede zor değilmiş aslında, bana da biraz fazla aşamalı gelmişti ama o kadar değilmiş.

      Sil
  4. erik hafif mayhoşsa çok severim:) ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, ben de mayhoş meyvelerle seviyorum tartı. Elmalı olunca yeşil elmayla mesela...

      Sil
  5. 3 farkli tarifin kombinasyonu super olmus:))
    Bugun bende kendi tarifimi dostlarim icin hazirlayacagim:)
    Ellerinize saglik olsun:)
    Kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder