Düdüklü Tencere İçin Pişirme Süreleri


9 yıllık evli olsam da, bu sürelerin hepsini ezberleyebilmiş değilim hâlâ. Tarifler gibi püfleri de burada görme ihtiyacı duyuyorum bazen.

Süreler, klasik düdüklü tencere içindir ve düdüğü indirdikten hemen sonra işlemeye başlar. Ocağın büyüklüğüne, ateşin şiddetine, sebzenin tazeliğine göre değişiklik gösterebilir.


dana eti: 40 dakika
kuzu eti: 30 dakika
tavuk eti: 15-20 dakika

pirinçli köfte: 25 dakika

bamya: 4-5 dakika
kabak: 5 dakika
patlıcan: 7 dakika
kereviz: 8 dakika
yer elması: 8 dakika
konserve bezelye: 8 dakika
patates: 10 dakika
enginar: 10 dakika
iç bakla: 10 dakika
pırasa: 10 dakika
arpacık soğanı: 10 dakika
taze bakla: 10-15 dakika (tazeliğine göre)
kuru börülce: 11 dakika
barbunya: 15 dakika
taze börülce: 15 dakika
bezelye: 20 dakika
taze fasulye: 25-30 dakika
tavuk tandır: 40 dakika (susuz, kahve gözünde)

Bu fotoğrafın püflerle ne ilgisi olduğunu merak edenlere cevap: Evet, hiç bir ilgisi olmadığının farkındayım. Yaklaşık 1 ay önce yaptığımız Ödemiş-Birgi gezisinde bizi çok etkileyen karelerden biriydi bu. Eşimin çektiği fotoğrafların içinden seçim yapmakta zorlandım gerçekten.

Mütevazı buzlubadem sayfasının okurlarının bir farkı oldu, şöyle ki; bu resimler eşimin sayfasında yayınlanmadı henüz. Bu iş yoğunluğuyla daha da bekleyecek gibi görünüyor.

Bir süre sonra, bu manzarayı güzel bir zeytinyağlı yemek fotoğrafıyla değiştirebilirim tabi ki ama şimdilik bunu görmek istedi ruhum.

Yorumlar

  1. nihayet mantikli bir liste buldum, tesekkurler !

    YanıtlaSil
  2. bu listeyi dahada genişletirseniz çok seviniriz

    YanıtlaSil
  3. Harika bir ürün bizzat proteinlerimi yaziyorum fissler vitaguick aldim yeni kuru fasulye aksamdan ıslatılmış hali ile 2 dak.yaprak sarması etli veya zeytinyağlı 4 dak. paça 30dak.yeşil mercimegi dun pişirdim 2 dk. Nohut organik 10 dak. Gezen tavuk 30 dak.işkembe 30 dak. Bu ara sebze çorbası bol yapıyorum hepsini evde ne bulduysam katıyorum özellikle pazar öncesi buzdolabı sebze ve yeşillikler maydanozdan tokata marika cop çorbası koydu cocuklar 20 dak. Sonrası robottan çek limon baharat afiyet olsun saglikla kalin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kusura bakmayın ama biraz sallamışsınız.Ben de fissler viraquik kullanıyorum.15 yıldır.Akşamdan sıcak suyla ıslatılmış kuru fasulyenin 35-40 dakikadan önce piştiğine şahit olmadım.Eğer helim'li bir lezzet istiyorsanız mutlaka en az 40 dakika 2.ci kademede pişirmeniz gerekiyor.

      Sil
    2. Sizin elinizdeki üründe bir hata var muhtemelen, sıradan düdüklü bile daha çabuk pişirir kuru fasulyeyi. 40 dakika değil 10 dakikada püre olur zaten. Yoksa o fiyata kim neden alsın zaten?

      Sil
    3. Islatılmış kurufasülye 10dkda pişiyor 2.kademede.

      Sil
  4. Evlilikle bu durumun ne ilgisi olduğunu anlayamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncesinde yemek yaptığım pek söylenemez de...

      Sil
  5. Teşekkürler buzu badem .

    YanıtlaSil
  6. Merhaba ben fissler vitavit edition düdüklümü yeni aldım ve bemen ıslatmadan kuru fasulye yemeği denemek istedim. Soğanı salçayı kavurdum falan derken fasulyemi koydum max 2 su bardağı kadar. Üzerini geçecek kadar da su koydum ve 2. Kademe sonrası 17 dk kadar pişirdim. Havasını aldım ve kapağı bir açtım fasulye pişmemiş. Tekrar kapattım bu defa 20 dk ya ayarladım bütn suyu çekmiş ama yine pişmemişti. Yeniden baştan başlayarak ve bir saat ılık auda fasulyeleri bekleterek,süreleri de uzun tutarak pişirdim ama yine uzun sürdü ve bu kadar uzun sürmemeli diye düşündüm. Burada 2,3,5,10 dakikalardan bahsediliyor ama mümkün değil olmadı. Bana hiç ıslatmadan ayrıntılı bir şekilde kuru fasulye tarifi verecek olan var mıdır aranızda, neyi yanlış yapıyorum acaba :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, öncelikle Fissler sayfası değil bu, normal düdüklü sayfası, yani yorum yazmasını beklediğiniz konuya abone olan okuyucular yazınızı görmeyebilir.

      Bir yanlış belki havasını hemen boşaltmanız olabilir, ben havası kendiliğinden çıkana kadar beklerim çünkü açtığımızda zaten fokur fokur kaynamaya devam ettiğini görüyoruz ve açınca sürece müdahale etmiş oluyoruz, pişmesi yarım kalıyor. Bir kere tavuğu haşlayıp açmıştım, dışı pişmiş ama içi pişmemişti. Yine de bu kadar uzun sürmemeli tabi.

      Yorumlarda arattım şimdi, bir kişi hiç ıslanmamışsa 11 dakika demiş, bir diğeri de cevap olarak 20 dakikada bile pişmedi demiş. Hele sizinki çok enteresan, fasulyenin cinsiyle de biraz ilgili olabilir veya yeni mahsul olması da pişkenliğini arttırıyor, belki önceki yılın mahsulüdür. Mesela Bim'de satılan fasulyeyi -yani herhangi bir markette demek istiyorum- önceden ıslatıp deneyin, 2 dakika pişirip 30 dakika sonra süzün, sonra güveçte soğan kavurun, salça filan, orada iyice özleşene kadar pişirin. Veya süzmeye gerek yok derseniz soğanıyla birlikte pişirin, 2,5 dakika tam gelir.

      Bir de pişerken çizgi hep 2. çizgide sabit kalsın, gerçi kahve ocağında bile sabit kalıyor ama yine de söyleyeyim dedim. Bildiğim kadarıyla başka püf noktası yok, kolay gelsin.

      Sil
  7. Merhaba, islatilmamis nohut 2.kademede kac dakika haslanir? 20 dk yeterli mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, fissler ile ilgili sormuşsunuz sanırım ama bu sayfa normal düdüklü sayfası. Yorumunuz ceveapsız kalır, burada kimse görmez bence. Bu arada ben de denemedim.

      Sil

Yorum Gönder