Fissler Düdüklüde Pişirme Süreleri


Fissler düdüklü tencerede şimdiye kadar tecrübe ettiğim pişirme süreleri aşağıdaki gibidir. Kullandıkça listeyi geliştiririm inşallah. 

Yorumların tamamını görmek için alttaki 'daha fazlasını yükle'ye tıklayın lütfen.


1. kademe

kuru kayısı 0 dakika (kompostoluk)
mantı (ev yapımı) 1 dakika
pırasa 2 dakika
küp patates 2 dakika
enginar 2 dakika (yemek olarak; dolma değil)
kuru börülce 3 dakika
kırmızı mercimek 3 dakika (2 bardak mercimek + 4-5 bardak su)
iç bakla 3-4 dakika (4 dakika biraz fazla geldi)
yeşil mercimek 3,5 dakika (çiğden)
taze bakla 4 dakika
dondurulmuş bezelye 4 dakika
taze bezelye 4 dakika
erik, kayısı (şerbet için) 5 dakika
taze fasulye 7-8 dakika


2. kademe

taze börülce 1 dakika
barbunya (taze) 2 dakika
bamya 2 dakika (derin dondurucudan ve şoklanmamış)
kuru fasulye 2,5 dakika (ıslatılmış)
nohut 6 dakika (ıslatılmış)
darı 7 dakika 
tavuk but 6 dakika 
kuzu eti (kuşbaşı) 7 dakika
dana eti (kuşbaşı) 10 dakika
kuzu incik 20 dakika
kuzu paça 20 dakika
köy tavuğu 22 dakika
hindi 25 dakika
işkembe 30 dakika
aşurelik buğday 9 dakika (ıslatılmamış)
pancar 15 dakika
karakılçık buğdayı 16 dakika (ıslatılmamış)
hedik buğdayı 16 dakika (ıslatılmamış)


Not: Yukarıdaki dakikalar, yemek piştikten sonra tencerenin buharı çıkana kadar kapağı açılmamak suretiyle alınmıştır. Kapağı hemen açacaksak süreyi biraz arttırmak gerekir ama kesin bir süre de veremiyorum.

Okuyucu Tecrübeleri 

1. Çizgi

sarma & dolma 4 dakika
yaprak sarması 7 dakika
yeşil mercimek (ıslatılmış) 3 dakika (musluğa tutarak havası çıkartılıyor)
deniz börülcesi 2-3 dakika
taze börülce 7-8 dakika
kuru fasulye 11 dakika (ıslatılmamış) 
kuru fasulye 9-10 dakika (piştikten sonra suyun altında havası çıkartılarak) yazan:sarigyalin
süt mısır 6 dakika 
mısır 3 dakika 
kuru börülce 3 dakika (ıslatılmış)

2. Çizgi

işkembe 25 dakika
pırasa 2 dakika
bamya 2 dakika (derin dondurucudan)
bezelye 2 dakika
makarna 6 dakika (pişince suyun altına tutulur) yazan:İzmir35
et 11 dakika (yazan:İzmir35)
nohut 13 dakika (ıslatılmış)
barbunya 13 dakika (ıslatılmış)
patates 7 dakika
kaz eti 25 dakika

Yorumlar

  1. Bu süreler çizgiler çıktıktan sonra mı yoksa kapak kapatılıp ocağın altı açıldıktan sonra mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çizgi belirdikten sonra. 1. kademe yazanlar 1. çizginin, diğeri 2. çizginin tamamı görününce süre başlıyor.

      Sil
    2. Süreler kısık ateşe aldıktan sonra mi geçerli

      Sil
  2. Super bi duduklu ustune yok

    YanıtlaSil
  3. Meliha hanım bilgilendirme için teşekkürler. biz şimdiye kadar yanlış kullanıyormuşuz. aldığım yere söyledim geç pişiriyor diye şaşırdı ama hata bizdeymiş. biz musluğun altında soğutup kapağı açıyorduk bu sebepten herkesinki zamanında pişerken bizimki geç oluyormuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Evet, yaklaşık yarım saat sonra açıyorum her seferinde. Bir defasında acelem vardı, tavuğu açmıştım; dışı pişmiş içi çiğdi. Ve açınca gördüm ki fokur fokur kaynamaya devam ediyor, o yüzden bekletmek önemli.

      Sil
  4. Meliha Hanım teşekkürler pişirme süreleri için. Bu listeyi güncelleyecek misiniz acaba?
    İyi Günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada bir güncellediğim oluyor, yeni bir gönderi şeklinde yayınlamadığım için muhtemelen farketmiyorsunuzdur. Çalışma hayatımla birlikte bu hızla gidiyor blog maalesef :( Bir de çok kolay pişen sebzeleri Fissler'de dağılmasın diye eski düdüklüde pişiriyorum hâlâ. İlginize teşekkür ederim.

      Sil
  5. Merhaba.
    Buğdayı 9 dk pişirmek yetiyor mu? Kullanma klavuzunda buharı çıktıktan sonra 15 dk daha pişirin diyor. Siz nasıl yapıyorsunuz?

    YanıtlaSil
  6. Yetiyor, bazen unutup 1-2 dakika geçirirsem süreyi, çok fazla yumuşuyor, dağılıyor. Bu şekilde bir deneyin bence. Yalnız piştikten sonra yaklaşık yarım saat açmıyorum düdüklüyü. Orada pişmeye devam ediyor aslında için için.

    YanıtlaSil
  7. Buhari ciktiktan sonra ne demek arkadaslar? Ocaktan alip buharini kendimiz cikariyoruz hani, bahsedilen o degil sanirim? Ben sari ve yesil renkler ciktiktan sonra dk tutmaya basliyorum ve sanirim epey de bi dakika tutuyormusum meger,kisik ateste. Bilgilendirebilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende vitaquick var, mavi zemin üzerinde iki beyaz çizgisi var. Mesela buğday pişiriyorum; 2. çizgiyi de tamamen gördükten sonra ocağın en küçük gözüne alıyorum ve 9 dakika o an başlıyor. 9 dakika bitince rahat 20-30 dakika bekliyorum. Sonra kapağı açarken fıs diye buhar çıkmıyor. Yani o süre içinde yavaş yavaş buharı kendiliğinden çıkmış oluyor. O şekilde yani. Eğer hemen musluğun altına sokup açarsam pişmemiş bir şeyle karşılaşmak mümkün.

      Sil
  8. İşkembe ve paça pişirdiniz mi acaba süreleri nedir merak ettim. Bende aldim ama henüz kargoda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef hiç pişirmedim. Diğer düdüklüyle de pişirmedim, kıyaslayamıyorum o yüzden. Yaparsanız buraya da yazın olur mu? :) Kuzu incik gibi varsayarsak, 20 dakika tutmuştum onu, 2. çizgide.

      Sil
    2. Ben bir ay kadar oluyor alalı dudukluyu iki kere paca pişirdim tam 1.50 dk pişti anca olmuş bir saatte aldım ilk seferde pişmemişti iade edilebiliyor mu çok pişmanım aldığıma hiç farkı yok digerlerinden

      Sil
  9. 20dk dır pişiyor ama herhangi bir çizgi belirmedi. fissler edition 4.5 ilk kez kullanıyorum yardım lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke dün görseydim mesajınızı, hay Allah üzüldüm şimdi. Bazen benim de sürekli fısss diye hava çıkarıyor ve o çizgi belirmiyor. Öyle zamanlarda kapağın sapıyla biraz olabildiğince sağ-sol, aşağı-yukarı oynuyorum. Lastiği tam oturmuyor bazen belki, ondan öyle yapıyor diye düşünüyorum. Anlatabildim mi? Tencerenin ve kapağın sapını tutup, birbiri üzerinde biraz kaydırır gibi tam oturtmaya çalışıyorum. Zaten bir anda fıslama bitip pimi yukarı doğru hareket etmeye başlıyor. Arıza değil yani, endişe edilecek bir şey yok.

      Sil
    2. Ateşin yüksek olması gerekli düdüğün devreye girebilmesi için. yoksa 1 saat bile gecse yeterli basıncı oluşturmadığı için düdük devreye girmez

      Sil
    3. Minimum su düzeyine kadar su konulmayınca bu sorun olabiliyor.

      Sil
    4. Kapak kapatilamadigi için oluyor kırmızı nokta ve close yazısını karşılıklı getirip sonra çevirip kapatın zaten düzgün kapanmayinca yemeğin suyu kapağın altından çıkıyor normal yerinden değil

      Sil
    5. Tavsiyem, Kapağın iyice kapanması ve lastiğin oturması İçin kapakta kulp kısmı tarafında kilidin sibobu var tam lastik onun üzerine çıkarsa lastik ve kapak iyi kapanıyor. Kesinlikle suları dışarı vermiyor. İlk başta yüksek ateş ardından kaşık ateş önemli. Kulptaki close (yani 🔴Kırmızı noktaları üst üste getirerek kapatmanızı öneriririm.) pişme süresinden hemen sonra açmamak ve 20 dk dinlendirirseniz içinde pişme devam ediyor.

      Sil
    6. Bir de, kapağın içinde döndürülebilir bir anahtar var, o bazen gevşiyor, onu arada bir sıkmak gerekiyor

      Sil
  10. merhaba pırasa kaç dakikada pişiyor acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pırasayı 1.kademede 2 dakikada pişirdim bilgilendirmeler için teşekkürler

      Sil
    2. Merhaba, pırasa 30 saniyede bile eriyor malesef fisslerde. birinci kademede daha fıslamadan altını kapatıp yarım saat, acelem yoksa 1 saat sonra bile açıyorum.Lokum gibi oluyor. Kerevizi de aynı şekilde yapıyorum. Patates ve havucları için kaygılanmayın, aynı kısa süre içinde hepsi pişmiş oluyor.

      Sil
    3. 1. Derece gorundukten sonra küçük göze alıp mı pişiriyoruz..bu makına sıcaklıkla ıkıncı seviyeye cıkmıyor mu anlamadım hiç. Bende vitaguıck mavi var ve nasıl kullanacağını bilmiyorum

      Sil
  11. İşkembe kaç dakika bilen varmı ? Vitaquick blue çift beyaz çizgili.

    YanıtlaSil
  12. Merhaba, sarma dolma nekadar sürede pişer acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 8 dk da pişiyor.

      Sil
    2. 4 dakikada pişiriyorum. 8 de ne hale gelir bilemedim.

      Sil
    3. İkinciçizgiden sonramı 4dk

      Sil
    4. Bişey sorucam birinci çizgi deki olan yemeklerde birinci çizgi çıkınça kısık ocağa koyçam demi ikinci çizgi çıkmıyomu o zaman ?

      Sil
    5. Evet, birinci çizgiyi görünce kısık ocağa koyun, yine de takip edin, 2'ye gelmez normalde, geliyorsa ocak daha kısık olmalı, yani o çizgiyi 1'de sabitlemeliyiz ocağın alevini ayarlayarak.

      Sil
    6. Elektrikli ocaklarda Bunu ayarlamak çok zor çünkü altını kıssak bile cam ısındığı için hemen soğumuyor

      Sil
  13. Süreler şahane, yalnız süre bitiminde yarım saat kadar kapağı açmak için bekleyeceksen ne onemi kaldı bu kısa sürelerin kararsız kaldım açıkçası.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bekleme süresi gözünüzü büyütüyorsa içindeki besinin pişme süresine göre 1-2 dk daha fazladan pişirip altını kapattıktan sonra düğmesine basa basa yavasca havasını cıkarabilirsiniz. beklediğiniz durum içinde vakitten değilse de enerjiden tasarruf oluyor. her durumda avantaj saglayabilirsiniz yeter ki isteyin

      Sil
    2. Bende onu düşündüm 30 dakika bekleyeceksem zamandan değil sadece enerjiden tasarruf etmiş oluyoruz

      Sil
  14. Pirasa yemegini(yuvarlak yuvarlak) 2. Kademede 2 dk. Tutuyorum hic birsey olmuyor. Yanlis cok fazla su koymayin fisslerde cok su çekmiyor.
    Bamya yemegini (difrizden tabi)kiyma yada etini kavurduktan sonra banyasini koyup suyunu koyduktan sonrada 2. Kademede 2 dk tutuyoeum.
    Bezelye yemeginide her islemini yaptiktan suyunu koyduktan sonra sonra 2. Kademe 2 dk tutuyorum .genelde pisiyor buharini kendisi cikartiyor ben ole aciyorum egerki pismemisse bir 30 sn daha tutuyorum calisan bayanlar icin muhtesem bir sey bu duduklu kolay gelsin bayanlar..

    YanıtlaSil
  15. bu sayfayı sık kullanılanlara ekliyorum, süreler için hep tereddütte kalıyordum:) az önce kuzu eti+ıslatılmamış buğdayı beraber koydum, keşkek için...bakalım sonuç ne olacak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar tuttunuz? Nasıl oldu, bazı okuyucularla birlikte merak ettik :)

      Sil
  16. Ne kadar surede pisti kuzu eti ve bugday ben de denemek istiyorum

    YanıtlaSil
  17. Yeşil mercimek? Bir türlü tutturamıyorum yahu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. 3 dakika yeşil mercimek :)

      Sil
    3. Az önce denedim, 3,5 dakika gibi, önceden ıslatmadım, haşlamadım, soğanını salçasını kavurup doğrudan pişirdim.

      Sil
  18. Merhaba bende 1ay önce fissler vitaquick aldım açıkcası çok korkuyorum patlar diye kullanamıyorum.nasıl bir tencerede memnunmusunuz?guvenli mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi, güvenli. Hiç endişe etmeyin. Kapağı açmak için havası çıkana kadar beklerseniz hiçbir sorun yok. Veya çok aceleniz varsa tencereyi musluğun altına tuttuğunuzda havası çıkıyor, yine kapağı açmanızda sorun olmuyor. Güle güle kullanın ☺

      Sil
  19. merhaba, 2 adet tavuk göğsü pişirmek istiyorum fisslerde ,yanlız susuz tandır şeklinde,kaç dakika tutmam gerek acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tencerenin kullanma kılavuzuna göre susuz pişirme yapmamalıymışız, minimum su miktarına uymamızı istiyor. O zaman da aynı şey olmuyor ette, haşlama gibi oluyor biliyorum ama; size kendi pişirme yöntemimi söyleyeyim: tavuk göğsünü, karnıyarık tenceresi gibi yayvan bir çelik tencerede/tavada -tavuğun miktara göre küçük veya büyük olanını seçip- tavanın dibine çok az zeytinyağı gezdirerek orta büyüklükteki ocağa koyup çok kısıkta kapağını kapatarak pişiriyorum. Suyunu salıyor, sonra alt-üst ediyorum. Suyunu çektiğinde biraz pişmeye devam edince pembeleşiyor. Eğer pişmemişse çok az sıcak su ekleyip suyunu çektikten sonra pembeleştiriyorum. Belki siz de böyle yapıyorsunuzdur da, bu yöntemin fissler'de karşılığı olmayınca, yardımcı olabilmek için yazdım yine de. Kolay gelsin.

      Sil
  20. Deniz börülcesi 2-3 dakikada pişiyor taze börülce 7-8 dakikada pişti sizin 3 dakika dediğiniz sanırım kuru börülce için diil mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Aslında, evet. Kuru olmalı. En azından kuri börülce yapıyorum arada bu listeye bakıp, taze yaptığımı hatırlayamadım. Uyardığınız iyi oldu, düzelteyim o kısmı, teşekkürler 🙂

      Sil
  21. Mısır be kadar sürede pişiyor acaba ?

    YanıtlaSil
  22. Koçan mısır deneyen oldu mu acaba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyen olmuş, 6 dakika, 1. kademe diyor.

      Sil
  23. Tavsiyenize uyup fisslerde 2 bucuk dakika tuttugum kuru fasulyelerim sivi kivamina ulasti...

    YanıtlaSil
  24. Merhabalar :)
    Ben de fissler i yeni kullanmaya başladım ancak sanırım doğru kullanamıyormuşum yorumları okuduktan sonra bu kanıya vardım :)))
    İlk deneyimim mercimek çorbasıyla hüsranla sonuçlandı sanırım çok kaldı ocakta ve dibi yanmıştı :(((
    Pişirme süresi 3 dk demişsiniz ya direk ocağa koyup 3 dk mı tutuyoruz yoksa beyaz çizginin çıkmasını bekleyip öyle mi 3 dk tutuyoruz ? Cevabınız için şimdiden çok teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çizgiden sonra 3 dakika, öncesi baya bir sürüyor zaten, saate hiç bakmıyorum o kısımda.

      Sil
  25. Süperrrr 3 yıldır kullanıyorum çok memnunum, hemde 2 tane aldım.

    YanıtlaSil
  26. Merhaba, ben daha yeni aldım fissler düdüklü tencereyi ilk defa kullanacağım. Etli nohut yemeği yapmayı düşünüyorum, fakat nohut için verdiğiniz süre haşlanmamış sadece ıslatılmış şeklinde mi , yoksa ön haşlama yapmalı mıyım. Yardımınız için şimdiden teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece ıslatmak yeterli ama sadece gazi çıksın diye bir taşım kaynatıp suyunu döktükten sonra yeni şu koyup pişirmeye başlayabilirsiniz.

      Sil
  27. Merhaba benim merak ettiğim ikinci kademye gelene kadar harlı ateşte sonra dakikası başlayınca altını kısıyoruz deyilmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, süreyi çalıştırmaya başlayınca, yani 1 veya 2. kademe, hangisinde pişecekse, o andan itibaren kısıyoruz, zaten unutup da kısmazsanız sesi gittikçe yükselir, sizi uyarır.

      Sil
  28. Bu mesajı okuyorsanız Allah da sizden razı olsun yıllardır bebek maması gibi yemeklerden düdüklüyü pencereden atma derecesine gelmiştim. Sayenizde barıştık çok teşekkürler ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizden de Allah razı olsun, çok memnun oldum 🙂

      Sil
  29. Merhaba. Acaba yemeklerin suyunu nasıl ayarliyirsunuz. Düdüklü daha fazla buharla su sağladığından yemek cok sulu oluyor.bunu nasil ayarliyorsunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen iyi ayarlayamıyorum, biliyor musunuz ☺. Püf noktası şöyle; diyelim ki çok fazla su çekmeyen bir sebze pişiriyoruz, piştiğinde nasıl görmek istiyorsak o kadar koymak yeterli. Eğer su çeken bir şeyse, nohut, fasulye filân gibi o zaman suyun azalacağını hesaba katmak gerekiyor.

      Sil
  30. 1 yildir bütün düdüklüde pisen yemeklerimi sizin verdiğiniz surelerle pisirdim her zaman tam kiwaminda oldu cok tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, çok memnun oldum, ne güzel :)

      Sil
    2. Merhaba ıslatılmış kuru fasülye 2.5 dakikada pisiyor yazıyor bu blogda ama benimki yarım saatte zor pisti. Önceden haslarsam mı 2.5 dakikada pişiyor anlamadım Ben?

      Sil
    3. Böyle bir şey ilk defa duydum, yorumlarda 2,5 dakikada püre kıvamına gelip bana sitem eden de var. Lastiğinde bir sorun olabilir düdüklünüzün, aklıma başka bir şey gelmedi.

      Sil
    4. Islatmadan kasıt sıcak suda bekletmek,soğuk suda değil bu ayrıntıya dikkat çekmek isterim (tecrübe ettim😁) sıcak suda bekletince süre tam tutuyor...

      Sil
    5. Daha önce geceden soğuk suyla ıslatıp buzluğa attığım kuru fasülyeleri buzluktan direk yaptım 3dkda mükemmel olmuşlardı. Bir de havası çıksın diye sonuna kadar beklemedim bi 10-15dk bekleyip açtım. İlk defa kullandım düdüklüyü harika! Buradaki dakikalar için çok teşekkürler 🙏🏼

      Sil
  31. ıslatılmamış kurufasulye kaç dakikada pişer ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç ama hiç ıslatılmamışsa, 11 dk

      Sil
    2. Bu lazım oluyor bazen, teşekkürler.

      Sil
    3. Tam 20 dk tuttum 2. Kademede ancak açtığımda pişmemişti vitaquik kullanıyorum ilk denememdi

      Sil
    4. Merhaba ıslatılmış kuru fasülye yemeğini nasıl pişiriyorsunuz acaba?

      Sil
    5. Islatılmış olarak 2,5 dakikada piştiği için, ben de haşlayıp suyunu süzmeyi tercih ettiğim için -bazıları soğanı, eti hersi beraber pişiriyor, ben o şekilde yapmıyorum- ıslattıktan sonra 2 dakika Fisslerde pişiriyorum, buharı çıkınca süzüyorum, Bu arada güveçte soğanı yavaş yavaş kavrulmaya bırakıyorum, biraz salça vs... fasulyeyi süzünce sıcak suyla beraber güveçe alıuyorum, o yarım dakika eksik süreyi güveçte tamamlıyorum, hiç dakika tutmadım, özleşene kadar. Bir de pişirme dakikasıyla ilgisi yok ama tereyağda toz biber kızdırıp ilave edince çok güzel oluyor ;)

      Sil
    6. Islatılmamış 1 paket kuru fasulye max su seviyesine yakın su koyarak 2. Seviyede 20 dkda yumuşacık oldu. 2. Seviye çizgisi çıkana kadar da 10 dk süre geçmiştir.

      Sil
  32. İlaveler yaparsanız çok seviniriz her yemek yaptığımda süre olarak burayı kullanıyorum çok teşekkür ler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hep buraya bakıyorum, geliştirilirse çok sevinirim :)

      Sil
  33. Merhaba ısltılmış kuru fasülyeyi kaç dk. Da pişiriyorsunuz ve 2. Kademe değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet 2. kademede ve 2,5 dakika kaynatıp suyunu süzüp sonra soğanını kavurup pişiriyorum. 3 dakika dolarsa tamamen pişmiş oluyor, eğer süzmeyecekseniz, soğanıyla pişirecekseniz 3 dakika tutarsanız helmelenmiş bile olur.

      Sil
  34. Ben kurufasulyeyi 9-10 dakika pişiriyorum sonra musluğun altına koyup havasını alıp kapağını açıyorum. Önce pilavı yapıyrum. Pilav demlenene kadar fasulyem hazır ve kıvamında oluyor. Yani süreyi uzatıp bekleme süresini kullanmıyorum. Dışarı çıkmam lazımsa pişme süresini kısaltıyorum ve ocağı kapatıp kapağı açmadan çıkıyorum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu duyduğum iyi oldu, teşekkürler.

      Sil
    2. Onceden haşlıyor musunuz

      Sil
    3. Anladığım kadarıyla haşlamıyor önceden.

      Sil
  35. Merhaba yeşil mercimek mama hibi oluyor diyenler için yazmak istedim. ben ıslatılmış yeşil mercimeği 3 dk pişiriyorum musluğa tutarak açıyorum gayet kıvamında oluyor. Bilgilendirmeleriniz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de teşekkür ederim

      Sil
    2. Teşekkürler :) Ben hiç ıslatmıyorum mercimeği. Islatmadan da ne kadar zamanda piştiğini biliyor musunuz?

      Sil
    3. Merhaba ıslatılmamış mercimeği 6dk pişirdim ve sonra 15dk bekleyip öyle açtım kapağı. Mercimek ve içindeki patatesler mama olmuştu 😂 bundan sonra 3dk pişirip 15dk bekleyip açacağım belki size de fikir olur

      Sil
  36. Merhaba, öncelikle bilgiler için çok teşekkürler :) düdüklüde yaprak sarması veya biber,lahana dolması pişirdiniz mi acaba fissler de ? pişirdiyseniz ne kadar süre aldı acaba öğrenebilir miyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, denemedim. Bir blogta deneyeni okumuştum, dolma 1. çizgide 7 dakikada pişmiş, buharı çıkana kadar açmamış, yumuşacık olmuş gibi görünüyordu fotoğraftan.

      Sil
    2. yaprak ve biber 4 dk

      Sil
    3. İlk çizgide 4 dakika öyle mi?

      Sil
  37. merhaba arkadaslar.benim hic duduklum yok.kuzu kelle iskembe ve paca yapmak icin 6 lt mi yoksa 8 lt mi almam lazim fisler marka

    YanıtlaSil
  38. et yemeği için klasik düdüklüde ki gibi suyu çektirme yapılıyor mu? yoksa direkt kapak mı kapatılıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, pişirme usulüm klasik düdüklü gibi, sadece süresi farklı. Pişerken içinde su olması gerekiyor yanmaması için.

      Sil
  39. kuşbaşı et yemeği için klasik düdüklüde ki gibi suyunu çektirme işlemi yapılıyor mu yoksa direkt kapak mı kapatılıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klasik düdüklüde eti ve soğanı nasıl önce kavuruyorsam biraz, bunda da aynı şeyi yapıyorum. Tabi pişmesi için yetecek kadar sıcak su eklemeyi de ihmal etmeden.

      Sil
  40. Merhaba. Etli kuru fasulyeyi nasıl pişiriyorsunuz. Etin pişme süresi ile kuru fasulyenin pişme süresi farklı dana eti pişinceye kadar kuru fasulye dağılmıyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısınız, süreler farklı. Pişme süreleri farklı olan bu tip yemeklerde hep eti önceden soğanla beraber az suyla pişiririm, pişme süreleri arasındaki dakika farkı kadar tutarım. Sonra zeytinyağı ilave edip kavururum, salça, sebze veya fasulye filan sonra gelir. Mesela kuru fasulye 2,5 dakikada pişecek diyelim, eti 2,5 dakika eksik pişiriyorum ilk başta.

      Sil
    2. 1 saat sıcak suda beklettigim kuru fasulye ile kuzu kuşbaşı eti birlikte 17 dk da pişiriyorum sonra inmesini bekliyorum eğer hala pismemisse 3 dk daha pişiriyorum

      Sil
    3. Eti 2,5 dk fazla pişiriyorum demek istediniz? 2,5 dk geçtikten sonra et de kuru fasulye de pişmiş olmalı çünkü?

      Sil
    4. Hayır, 2,5 dakika eksik pişiriyorum ilk başta, çünkü sonra fasulyeyle beraber o 2,5 dakika sonra tekrar pişiyor, yoksa lime lime olur.

      Sil
    5. Eti kuru fasulyeden önce en başta tek pişirirken düdüklüyü suyun altında mı açıyorsunuz yoksa çizgi inene kadar bekliyor musunuz? Çok acil cevap verirseniz sevinirim 🙏🏻

      Sil
    6. Çok acil kısmına yetişemedim ama hiçbir aşamada suyun altında bekletmiyorum.

      Sil
  41. Kesinlikle düdüklü on numara. Hem zamandan hem enerjiden tasarruf ediyorsun. Almak isteyenler hiç düşünmesin. Bendeki 8 lt. Farklı boyundan daha almak istiyorum. Diğer tencereleri kullanmak bile istemiyorum. Herşey 5 dk 10 dk da hazır. Dünde süreye uyarak 7 dkda yaprak sarması yaptım. Yumuşacık oldu. Teşekkürler site sahibi. Yalnız diğer tariflerin pişme süreleri de olursa çok memnun olurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de teşekkür ederim 'unkown' yorumcu :) Yeni süreler tecrübe edersem eklerim tabi inşallah.

      Sil
  42. Mrb kuşbaşı et kuzu 7dk demişsiniz.7dk sonra kapağı açıyo musunuz yoksa içinde bekliyo mu? Benim etim çok pişiyo 10dk tutuyorım çok lezzetsiz oluyo.havasını alıyorım direk . Suyunu ne kadar koyuyorsunuz?ben etin suyunu mu çok koyuyorım acaba suyu hep içinde kalıyo da

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapağı açmıyorum, 20-30 dakika bekletiyorum havası çıkana kadar. Suyunu tencerede buhar olması için, basınçla pişeceği için az da olsa suya ihtiyacı var diye az koyuyorum, 1 - 1,5 bardak gibi, etin miktarına göre.

      Sil
  43. Taze fasulyeyi kac dk pisiriyosunuz acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 7-8 dakika, 1. çizgide. Kartsa 8 dakika, tazeyse 7 yeter.

      Sil
  44. Merhaba kemiği ne kadar süre kaynatıyorsunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, not etmemişim, sanıyorum 2. çizgide 1 saat tutmuştum, daha fazlasına gerek duymam ama bir uzman daha iyi bilir, kimileri normal tencerede çok kısıkta 24 saat filan pişiriyor, düşünmek bile istemiyorum 🙂🙃

      Sil
  45. Fissher düdüklümden ben de çok memnunum müthiş bir buluş çalışan bireyler için çok kullanışlı ancak ben de geç saatlerde yemek yaptığımdan suyun altında buharını çıkarıyordum umarım kapağa zarar vermemişimdir. Bundan sonra buharını kendisinin atmasını bekleyeceğim. Bilgilendirme için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suya da tutabilirsiniz, biraz daha uzun süre pişirme gerektirir sadece. Yoksa zarar vermez, ben de bazen dalıp süreyi aştığımı farkettiğimde suyun altında tutuyorum, zaten kitapçıkta yazıyor, bu da bir yöntem.

      Sil
  46. Merhaba, bugün ilk kez fissler kullanmaya başladım, bir sorum var yanıtlarsanız çok sevinirim, örneğin ikinci kademede pişireceksek , ikinci çizginin tamamı görününce mi altını kısıyoruz? yoksa hafif görünmeye başlar başlamaz mı? Kullanma kılavuzunda ikinci kademe için birinci beyaz halka görülünce kısın demiş,sonra ikinci çıkıyor :) ancak böyle yapan hiç duymadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkinci çizginin tamamını görünce kısıyorum. Ama o halka daha da yükselmemesi lazım olabildiğince kıstığınızda neredeyse o hizada kalabilmeli. İlk kullanımlarda tecrübe edersiniz zaten. Meselâ çok kısıksa, belki basınç düşebilir, 2'den 1'e inebilir veya tam tersi, 1. çizgide bırakıp mutfaktan çıkarsınız, dönünce 2. çizgiyi görürsünüz. Zamanla hangi ocakta daha uygun olduğunu insan öğreniyor.

      Sil
    2. Ben de yeni almıştım düdüklü mü ve çok geç pişiriyordu yorumlariniz sayesinde istediğim sürede pişirebildim 2 kademeden 1 düşüyordu ve ben bunu önemsememiştim müşteri hizmetlerini bile aradım ama çok da faydalı olmadı sizin yorumla olayı çözmüş oldum çok teşekkürler

      Sil
  47. Merhaba ben fissler vitaguik serisinden aldım ama yemeklerim çok geç pişiyor mesela yeşil fasulye yaptım 12 dk tuttum pişmemişti 5 dk daha pişirdm yardım lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapçıktaki kullanma talimatlarına uymanıza rağmen mi? Atladığınız bir şey olabilir mi acaba, youtube'da bir video ile teyit edin bence, bu kadar uzun süre olmaması lazım.

      Sil
    2. Ben de Aynı sorunla karşılaştım galiba ocağın altı çok kısıksa basınç kaybı olup kademe düşüyor ve geç pişiriyor pişirirken bu duruma bir dikkat edin

      Sil
  48. Sizin sitelerimize göre kullanıyorum duduklumu vecok memnunum.gecen gün dana kuşbaşı pisirdim.once eti koydum suyunu salinca minimum seviyeye kadar suyu çıkmıştı.arti şu koymadım.direk kapattım kapağını 6 dk sonra kapattım altını.buhari çıkana kadar bekledim.ve kapağı açtığımda hala suyu vardı.agzi açık şekilde suyunu çektirdim ve yağını koyup kavurdum.cok lezzetli oldu.fikir olsun sizlerede

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun, bunu hep denemek istiyordum ama yakma riskini göze alamamıştım. Bu çok faydalı oldu gerçekten benim için, çok teşekkür ederim :)

      Sil
  49. Yine merhaba :) Listedeki barbunya taze barbunya mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, taze barbunya.

      Sil
    2. Hatta siz sormuşken yanına not düşeyim, iyi olur, teşekkürler :)

      Sil
    3. Teşekkürler. Siz yanıt vermeden önce pişirdim. İlk çizgide 4 dk tutayım dedim ama pişmedi, sonrası sıkıntı işte. İyi ki varsınız :)

      Sil
    4. Yorumlarda konuşulan süreleri de (sarma-dolma, yeşil mercimek vs gibi) listeye ekler misiniz? Her seferinde tüm yorumları kontrol etmek zorunda kalıyorum bazen :)

      Sil
    5. Teşekkür ederim, siz de iyi ki varsınız. Okuyucu yorumlarında farklı tecrübeler var, bir ara toparlayıp yanına okuyucu tecrübesi diye not düşüp yazmak istiyorum ben de evet. Ben de bazen Ctrl+F ile yorumları tarıyorum çünkü :)

      Sil
  50. Merhabalar, bu paylaşımınızdan o kadar faydalandım ki çok teşekkür ederim.

    Benim tecrübelerim🙈🙈🙈

    Makarna: 2. Kademe-6 dk da pişirip suyun altına tuttum harika pişmişti

    Et:2. Kademe-11 dakikada süper lezzetli oldu
    Kuru fasulye (ıslatılmış)- 2. Kademe-3 dakika yine süper lezzetli oldu
    Kuru fasulyeyi ılık suyla ıslattım, sonra direkt pişirdim
    Yaptıkça paylaşırım.🙈
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de teşekkür ederim paylaşımlar için.

      Sil
  51. Kuru fasulye haslamak istiyorum fakat daha once hic kullanmadm ne kadar su koyacağım bu arada 1kg fasulyem acil bilgi verirseniz sevinirm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 kg fasulye hiç haşlamadım, üstüne 2-3 parmak çıkacak kadar su eklesek yeteri kadar boşluk kalıyor mu? Benimki çok geniş hacimli tencere değil.

      Sil
  52. Bamya kaçdakikada pişiyor kaçıncı kademede oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyucu yorumuna göre derin dondurucudaki bamya 2. çizgide 2 dakikada pişiyor. Muhtemelen sonra düdüklüyü suyun altına tutup hemen kapağı açıyordur, yoksa bamya püre olur herhalde.

      Sil
  53. Her seferinde tek baktığım sayfa. Umarım hep açık kalır yoksa fisslerde nasıl yemek yaparım bilmiyorum. Yorum yazan ve sayfa sahibine çokkk teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size ve yorum yazanlara çok teşekkür ederim. Benim de ezberimde değil hâlâ, ben de açıp bakıyorum birçok şeyin süresine :) Blogspot kapanacak olursa başka mecraya taşırız, hep açık kalır inşallah.

      Sil
  54. Merhaba, ıslatılmış maş fasulyesi deneyen oldu mu?

    YanıtlaSil
  55. Merhaba. Öncelikle faydalı bilgiler için teşekkürler. Bende vitaquick var. patlıcan, kabak kaç çizgi, kaç dk da pişiyor?. Tecrübe edip, yardımcı olabilen olursa çok sevinirim

    YanıtlaSil

  56. işkembe 30 dak 2. kademede
    sürekli yapıyorum tam kıvamında oluyo

    YanıtlaSil
  57. Bu ürün konusunda bayağı çekincelerim falan vardı ama pişirme sürelerine baktıktan sonra emin oldum ve eşime aldım hediye olarak. betusundukkani.com dan aldım fissler düdüklü tencere yi .

    YanıtlaSil
  58. Merhaba Etli biber patlıcan dolması kaç dakik verilmelidir .. yukarda dört dakika verilmiş yeterli olur mu lütfen acil cevap bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyucular denemiş, ben olsam öyle yapardım, eksik olursa 2 dak. ilave edilebilir ama lapa olursa geri almak mümkün değil ;)

      Sil
  59. Teşekkür ederim#buzlubadem#

    YanıtlaSil
  60. Biftek tecrübe eden varsa kaç dakikada pişirdiğini yazabilir mi?

    YanıtlaSil
  61. Merhabalar fishler blue point düdüklümü bugün aldım. Kutunun içinden kocaman bir kitapçık çıktı. Ama sebzelerin pişme süresi ile ilgili hiçbir bilgi yok. Paylaşımlarınız için teşekkürler. Birde bir sorum olacak. Benim ocağım cam. Düdüklünün tabanına göre orta gözde pişirme gerekiyor. Doğalgazlı ocakdaki gibi küçük göze alınmıyor. Önce dokuzda basınçlı pişirip, sonra aynı ocakta üçe düşürsem olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güle güle kullanın öncelikle. Cevap vermeden önce İnternette indüksiyonlu ocaklarda düdüklü kullanımına dair kısa bir araştırma yaptım, çok net bir tarif bulamadım ama kısacağınız dereceyi düdüklünün çizgisinden bulacaksınız bence. Mesela 1. çizgide pişecekse hep o seviyede görmeniz gerekiyor, buna göre bir iki kullanım sonra alışacaksınızdır. Kolay gelsin, bereketli sofralarınız olsun 🙂

      Sil
    2. Binlerce liraya düdüklü satıyorlar , kapkalın bir kitapçık veriyorlar ama içinde pişme sürelerine dair en ufak bilgi yok gerçekten beni çok şaşırttı fıssler ..

      Sil
  62. Merhaba tüm patates kaç dk haşlanıyor acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, denemedim ama orta boy bir patates için 3 dakika yeterli diye düşünüyorum.

      Sil
  63. Yeşil , kırmızı biber dolması deneyen var mı?

    YanıtlaSil
  64. Bunları bir liste şeklinde yazıp bilgilendirseniz ne güzel olur .yazıları okuyup tek tek aramak biraz zor oldu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gönderinin altına 'Okuyucu Tecrübeleri' olarak yayınladım zaten. Bir de yine de bir arama yapacaksanız bilgisayarda iseniz Ctrl + F tuşları ile cepten giriyorsanız da browser'ın arama özelliğini kullanarak sayfada istediğiniz kelimeyi aratabilirsiniz. Mesela 'enginar' yazıp, 'sarma' yazıp aramak vs.

      Sil
  65. Merhaba kavurma nasıl pişiriliyor fişler de şimdiden teşekkür ederim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henüz pişirmedim, yapılacaklar listemde duruyor şimdilik ama bildiğim kadarıyla şöyle yapıyorlar; kuşbaşı eti tencereye alıp harlı ateşte suyunu salıp çektiriliyor, sonra yağ, tuz, ve biraz su ilavesiyle kuzu ise 7 dakika, dana ise 10 dakika pişiriliyor, açınca muhtemelen suyunu çekmemiş olur, biraz daha kaynatıp çektirilir. Ama kısık ateşte ağır ağır pişen kavurmanın aynısı oluyor mu bilmiyorum.

      Sil
    2. Merhaba bende vitaquik imi yeni aldim canim düdüklüm o derece sevdim yani 😊 unknown,dana kavurma için eti az yağda kısık ateşte suyunu saldırıp, dudukluyu kapatıyorum. Etin miktarina göre pişirip açınca dibinde suyu oluyor hala. Suyundan alıp tavada z.yagi ve kekik ile azıcık döndürünce servise hazır. Kalan suyu da pilav veya çorbada kullanıyorum.

      Sil
  66. Merhaba kuşbaşı eti sebzeleriyle birlikte kavurmama ragmen suyu çekene kadar asla 10 dkda pişmişyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz de yeni aldınız sanırım benimki de söylenilen sürelere asla uyumayacak gibi. Islatılmamış kuru fasulye 35 dk da zor pişti

      Sil
  67. Merhaba bugün kaz pişirmek istiyorum süre olarak ne önerirsiniz acaba teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkinci çizgide 25 dk pişirdik kazı, buharının kendiliğinden çıkmasını bekleyip öyle açtık. Çok güzel pişmişti, kemiğinden ayrılıyordu hatta.

      Sil
  68. Merhaba, Evleneli 1.5 yıl oldu ve hevesle fissler düdüklü aldık. Her yemek yaparken dur bir buzlubademe bakayım diyorum. Bu zamana kadar o kadar çok işime yaradı ki notlarınız. Hiç şaşmadı yazdığınız süreler. Hatta kendim ne aklıma ne de bir yere not etmiyorum. Buzlubademde nasılsa yazıyor diye... Umarım hiç silmezsiniz bu blog yazısını :)

    İnternetin artık uygulamalara, büyük sosyal medya sitelerine dönüştüğü bu dönemde hala sizin gibi blog kültürünü devam ettiren insanları görmek de ayrıca mutlu ediyor beni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok memnun oldum bunları duyduğuma, ben de ezberimde tutmaya çalışmıyorum, ben de bakıyorum hâlâ. Silmem bu durumda, google olur da bir gün blogları silerse yandık demektir, o zamana kadar devam :)

      Sil
    2. Merhaha ben yeni seri Green point aldım ıslatılmamış kuru fasulye 35 dk da zor pişti 2. Kademede sanırım kaliteyi düşürdüler yine de diğer düdüklüme nazaran yarı yarıya pişirdi

      Sil
    3. Merhaba, bende aynı seriyi yeni aldım. Hala pişirme ile ilgili sorununuz devam ediyor mu acaba ?

      Sil
    4. Merhaba, aynı seriyi bende yeni aldım. Pişirme ile ilgili sorununuz hala devam ediyor mu acaba?

      Sil
  69. Merhaba,
    neden bazı yemeklerde 1. kademeyi tercih ediyorsunuz ? mesela taze fasülye için 1. kademe 7-8 dk yazmışsınız. onun yerine 2. kademe 3-4 dk yapsak olmaz mı?

    YanıtlaSil
  70. Olur tabi, bildiğim kadarıyla 1. Kademede piştiği sürenin 2/3'ü kadar zamanda 2. Kademede pişiyor. Mesela taze fasulye için belki 3-4 dakika yerine 5 dakika daha iyi olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba etli kuru fasulye ve etli yeşil fasulye pişireceğim ancak ikisinde de eti önceden tam olarak kaç dk pişirmeliyim? Çünkü pişme süreleri farklı biliyorsunuz. fasulyelerin süresi de 2.kademeden verilse hesaplayacağım ancak fasulyeler 1.kademeden verildiği için kafam karışıyor 😅

      Sil
    2. Merhaba,
      Kuzu eti 2. kademede 2 dakika + taze fasulye 1. kademede 7-8 dakika,
      Kuzu eti 2. kademede 4,5 dakika + kuru fasulye 2. kademede 2,5 dakika
      şeklinde olabilir. Kolay gelsin.
      Birinci çizgide 3 dakikada pişen bir şey, 2. çizgide 2 dakikada pişiyormuş diye formülize edebiliriz. Zannedersem kitapçığında yazıyordu, 1'e 1,5 oranında hesaplayın süreyi diye.

      Sil
  71. Merhaba,
    Kabak için 1.çizgide dakika önerisi olan var mı?

    YanıtlaSil
  72. Merhaba ürünü yeni aldım. Çizgiler çıktıktan sonra en küçük göze koydum ama.bu gözünde en kısığımı olmalı. Yoksa en küçük göz harlı şekildemi yanacak acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En küçük gözün kırığı ile çizginiz görünmeye devam ediyorsa kısığı o olsun. Mesela 7 dakika çift çizgide pişecek diyelim, 3 dakikadan sonra birinci çizgiye iniyor mu, bu önemli. Ocağın verdiği sıcaklık düdüklünün basıncının devamı için yeterli olmalı, takip ederek pişirin. Güle güle kullanın.

      Sil
  73. Kabuklu fıstık denediniz mi kaç dkda pişer acaba?

    YanıtlaSil
  74. Kabak dolması hangi çizgi ve kaç dakikada pişer acaba

    YanıtlaSil
  75. Merhaba etli kuru fasulyeyi yorumlardan bir türlü anlayamadım. Etsiz kuru fasulyeyide anlayamadım. Etsizini akşamdan ıslatıysak 2. Çizgi çıktıktan kaç dk sonra kapatıyoruz? Etlisinde de etini ve kuru fasulyeni beraber mi koyuyoruz yoksa önce eti haşlayıp tencereyi açıp içine kuru fasulyesini mi koyuyouz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etsizi önceden ıslatıp 2. çizgide 2,5 dakikada kapatırız. Etli ise eti önceden biraz pişiriyorum. Bu biraz ne kadar, etin toplam pişme süresinden 2,5 dakika eksik. Eti komple yumuşayana kadar pişirip bir de fasulyeyle pişirirsek lif lif ayrılabilir, o yüzden eti 4-5 dakika az suyla pişirin, kapağı açmak için yine bekleyin hatta, sonra fasulyeyle beraber 2,5 dakika pişsin.

      Sil
  76. Nohut 13 dk - barbunya 13 dk 2. Kademe (ıslatılmış)
    Kuru fasulye 8 dk(ıslatılmış)
    Patates 7 dk 2.kademe
    Mısır 1. Kademe 3 dk
    Kuru Börülce 1. Kademe 3 dk( ıslatılmış)
    Hepsinde buhar çıkana kadar bekliyorum, suyun altına tutmuyorum

    YanıtlaSil
  77. Merhabalar Fissler yeşil olanlardan var. Bana hep dediğiniz gibi çok az süre dendiği için aldım. Şimdi sizin yorumları okuyunca bir ve iki de. pişirme surelerini öğrendim. Hiç islatilmamis kuru nohutu ikinci seviyede çizgi çıktıktan sonra 18 dk pişirdim. Kaynar su koymuş idim. Harlı ateşte beş dakikada çıktı çizgi zaten.Kisik ateşe aldım. Kapağı kendi buharini verene kadar açmadım. Baktım pişmemiş. Bir on dk daha koydum. Yeni aldım. Hiç o anlatilan mükemmel fissler i göremedim. Benimki mi rizali?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilemiyorum ki, bu gibi birkaç kişi daha yazmış, şaşırmamak elde değil. Servisi ile görüştünüz mü? Kitapçığında nasıl dakikalar yazıyor? Nohut 28 dakikada pişecekse normal düdüklüye yakın bir performans. Fiyatları açık ara önde gidiyor ama...

      Sil
    2. Ben yazmıştım teşekkürler cevap yazmissiniz. İki gün once ıslatılmış nohutu ikinci seviyede 31 dk da pisirdi. Dolma 12 dakikada pisti. Servise göndereceğim. Yenisi ile değişimi isteyeceğim. Aldığım günden beri böyle.

      Sil
  78. Merhabalar. Hiç bal kabağı deneyen varmı acaba. Kaç dakikada pişer fikri olan varsa paylaşırsa sevinirim

    YanıtlaSil
  79. Merhaba ben yeni ficcler kullanıcısıyım koyu yeşil çizgi çıkınca en kısığa değilde orta ateştemi pişirsem kısınca süre uzuyor biyerde yanlışım yapıyorum orta ateşte süreleri tutsam olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orta ateşte basınç çok artar, çok şiddetli buhar verir, güvenlik sınırını aşar diye düşünüyorum.

      Sil
  80. Fissleri alalı 2 ay oldu hala daha nasıl kullanacağımi bilmiyorm ve kullanmadığım için de gereksiz bulmaya başladım 🥺 mesela normal tencerede yemek yapar gibi soğanı doğrayıp salça vs koyup yemeğin suyunu koyduktan sonra mı kapağı kapatacağız ben normal düdüklüde bu yaptıklarım hafiften kaynamaya başladığında kapatıyorum kapağını bunda nasil olacak hiçbir bilgim yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet normal tenceredeki gibi, soğanı salçayı kavurup, yemeğin suyunu koyduktan sonra kapağı kapatıyoruz. Yalnız çok fazla su çekmeyen bir sebzeyse suyunu normal tencereye göre biraz daha az koyun çünkü daha az buhar çıkıyor, sonra sulu bir yemekle karşı karşıya kalabilirsiniz.

      Sil
  81. Merhaba, ıslatmayı unutmuşum barbunyayı 2.kademede 20 dkk yapsam olur mu acaba?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder