Fissler Düdüklüde Pişirme Süreleri


Fissler düdüklü tencerede şimdiye kadar tecrübe ettiğim pişirme süreleri aşağıdaki gibidir. Kullandıkça listeyi geliştiririm inşallah. 

Yukarıdaki fotoğraf İzmir Ödemiş Gölcük'ten...



1. kademe

pırasa 2 dakika
iç bakla 3-4 dakika (4 dakika biraz fazla geldi)
enginar 2 dakika (yemek olarak; dolma değil)
erik, kayısı (şerbet için) 5 dakika
mantı (ev yapımı) 1 dakika
kırmızı mercimek 3 dakika (2 bardak mercimek + 4-5 bardak su)
küp patates 2 dakika
börülce 3 dakika
barbunya 2,5 dakika
dondurulmuş bezelye 4 dakika
taze bezelye 4 dakika
taze fasulye 7-8 dakika


2. kademe

köy tavuğu 22 dakika
hindi 25 dakika
tavuk but 6 dakika 
dana eti (kuşbaşı) 10 dakika
kuzu eti (kuşbaşı) 7 dakika
kuzu incik 20 dakika
kuru fasulye 3 dakika (ıslatılmış)
nohut 6 dakika (ıslatılmış)
buğday 9 dakika (ıslatılmamış)
darı 7 dakika 
işkembe 30 dakika


Not: Yukarıdaki dakikalar, yemek piştikten sonra tencerenin buharı çıkana kadar kapağı açılmamak suretiyle alınmıştır. Kapağı hemen açacaksak süreyi biraz arttırmak gerekir ama kesin bir süre de veremiyorum.

Yorumlar

  1. Bu süreler çizgiler çıktıktan sonra mı yoksa kapak kapatılıp ocağın altı açıldıktan sonra mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çizgi belirdikten sonra. 1. kademe yazanlar 1. çizginin, diğeri 2. çizginin tamamı görününce süre başlıyor.

      Sil
  2. Meliha hanım bilgilendirme için teşekkürler. biz şimdiye kadar yanlış kullanıyormuşuz. aldığım yere söyledim geç pişiriyor diye şaşırdı ama hata bizdeymiş. biz musluğun altında soğutup kapağı açıyorduk bu sebepten herkesinki zamanında pişerken bizimki geç oluyormuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Evet, yaklaşık yarım saat sonra açıyorum her seferinde. Bir defasında acelem vardı, tavuğu açmıştım; dışı pişmiş içi çiğdi. Ve açınca gördüm ki fokur fokur kaynamaya devam ediyor, o yüzden bekletmek önemli.

      Sil
  3. Meliha Hanım teşekkürler pişirme süreleri için. Bu listeyi güncelleyecek misiniz acaba?
    İyi Günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada bir güncellediğim oluyor, yeni bir gönderi şeklinde yayınlamadığım için muhtemelen farketmiyorsunuzdur. Çalışma hayatımla birlikte bu hızla gidiyor blog maalesef :( Bir de çok kolay pişen sebzeleri Fissler'de dağılmasın diye eski düdüklüde pişiriyorum hâlâ. İlginize teşekkür ederim.

      Sil
  4. Merhaba.
    Buğdayı 9 dk pişirmek yetiyor mu? Kullanma klavuzunda buharı çıktıktan sonra 15 dk daha pişirin diyor. Siz nasıl yapıyorsunuz?

    YanıtlaSil
  5. Yetiyor, bazen unutup 1-2 dakika geçirirsem süreyi, çok fazla yumuşuyor, dağılıyor. Bu şekilde bir deneyin bence. Yalnız piştikten sonra yaklaşık yarım saat açmıyorum düdüklüyü. Orada pişmeye devam ediyor aslında için için.

    YanıtlaSil
  6. Buhari ciktiktan sonra ne demek arkadaslar? Ocaktan alip buharini kendimiz cikariyoruz hani, bahsedilen o degil sanirim? Ben sari ve yesil renkler ciktiktan sonra dk tutmaya basliyorum ve sanirim epey de bi dakika tutuyormusum meger,kisik ateste. Bilgilendirebilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende vitaquick var, mavi zemin üzerinde iki beyaz çizgisi var. Mesela buğday pişiriyorum; 2. çizgiyi de tamamen gördükten sonra ocağın en küçük gözüne alıyorum ve 9 dakika o an başlıyor. 9 dakika bitince rahat 20-30 dakika bekliyorum. Sonra kapağı açarken fıs diye buhar çıkmıyor. Yani o süre içinde yavaş yavaş buharı kendiliğinden çıkmış oluyor. O şekilde yani. Eğer hemen musluğun altına sokup açarsam pişmemiş bir şeyle karşılaşmak mümkün.

      Sil
  7. İşkembe ve paça pişirdiniz mi acaba süreleri nedir merak ettim. Bende aldim ama henüz kargoda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef hiç pişirmedim. Diğer düdüklüyle de pişirmedim, kıyaslayamıyorum o yüzden. Yaparsanız buraya da yazın olur mu? :) Kuzu incik gibi varsayarsak, 20 dakika tutmuştum onu, 2. çizgide.

      Sil
  8. 20dk dır pişiyor ama herhangi bir çizgi belirmedi. fissler edition 4.5 ilk kez kullanıyorum yardım lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke dün görseydim mesajınızı, hay Allah üzüldüm şimdi. Bazen benim de sürekli fısss diye hava çıkarıyor ve o çizgi belirmiyor. Öyle zamanlarda kapağın sapıyla biraz olabildiğince sağ-sol, aşağı-yukarı oynuyorum. Lastiği tam oturmuyor bazen belki, ondan öyle yapıyor diye düşünüyorum. Anlatabildim mi? Tencerenin ve kapağın sapını tutup, birbiri üzerinde biraz kaydırır gibi tam oturtmaya çalışıyorum. Zaten bir anda fıslama bitip pimi yukarı doğru hareket etmeye başlıyor. Arıza değil yani, endişe edilecek bir şey yok.

      Sil
    2. Ateşin yüksek olması gerekli düdüğün devreye girebilmesi için. yoksa 1 saat bile gecse yeterli basıncı oluşturmadığı için düdük devreye girmez

      Sil
  9. merhaba pırasa kaç dakikada pişiyor acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klasik düdüklüde 10 dakikada piştiği için fisslere hiç koymadım, eriyip gidecek diye korktum.

      Sil
  10. İşkembe kaç dakika bilen varmı ? Vitaquick blue çift beyaz çizgili.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef bilmiyorum ama annem bazen pişirir, sorayım; eğer Fissler'de pişirdiyse yazarım

      Sil
    2. 2. çizgide 30 dakika.

      Sil
    3. işkembe 25 dk da pişiyor.

      Sil
  11. Merhaba, sarma dolma nekadar sürede pişer acaba?

    YanıtlaSil
  12. Bilmiyorum, normal düdüklüde bile hiç denemedim

    YanıtlaSil
  13. Süreler şahane, yalnız süre bitiminde yarım saat kadar kapağı açmak için bekleyeceksen ne onemi kaldı bu kısa sürelerin kararsız kaldım açıkçası.

    YanıtlaSil
  14. Pirasa yemegini(yuvarlak yuvarlak) 2. Kademede 2 dk. Tutuyorum hic birsey olmuyor. Yanlis cok fazla su koymayin fisslerde cok su çekmiyor.
    Bamya yemegini (difrizden tabi)kiyma yada etini kavurduktan sonra banyasini koyup suyunu koyduktan sonrada 2. Kademede 2 dk tutuyoeum.
    Bezelye yemeginide her islemini yaptiktan suyunu koyduktan sonra sonra 2. Kademe 2 dk tutuyorum .genelde pisiyor buharini kendisi cikartiyor ben ole aciyorum egerki pismemisse bir 30 sn daha tutuyorum calisan bayanlar icin muhtesem bir sey bu duduklu kolay gelsin bayanlar..

    YanıtlaSil
  15. bu sayfayı sık kullanılanlara ekliyorum, süreler için hep tereddütte kalıyordum:) az önce kuzu eti+ıslatılmamış buğdayı beraber koydum, keşkek için...bakalım sonuç ne olacak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar tuttunuz? Nasıl oldu, bazı okuyucularla birlikte merak ettik :)

      Sil
  16. Ne kadar surede pisti kuzu eti ve bugday ben de denemek istiyorum

    YanıtlaSil
  17. Yeşil mercimek? Bir türlü tutturamıyorum yahu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çabuk piştiği için normal düdüklüye bile hiç koymadım, ben de tutturamamaktan korkuyorum :)

      Sil
  18. Merhaba bende 1ay önce fissler vitaquick aldım açıkcası çok korkuyorum patlar diye kullanamıyorum.nasıl bir tencerede memnunmusunuz?guvenli mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi, güvenli. Hiç endişe etmeyin. Kapağı açmak için havası çıkana kadar beklerseniz hiçbir sorun yok. Veya çok aceleniz varsa tencereyi musluğun altına tuttuğunuzda havası çıkıyor, yine kapağı açmanızda sorun olmuyor. Güle güle kullanın ☺

      Sil
  19. merhaba, 2 adet tavuk göğsü pişirmek istiyorum fisslerde ,yanlız susuz tandır şeklinde,kaç dakika tutmam gerek acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tencerenin kullanma kılavuzuna göre susuz pişirme yapmamalıymışız, minimum su miktarına uymamızı istiyor. O zaman da aynı şey olmuyor ette, haşlama gibi oluyor biliyorum ama; size kendi pişirme yöntemimi söyleyeyim: tavuk göğsünü, karnıyarık tenceresi gibi yayvan bir çelik tencerede/tavada -tavuğun miktara göre küçük veya büyük olanını seçip- tavanın dibine çok az zeytinyağı gezdirerek orta büyüklükteki ocağa koyup çok kısıkta kapağını kapatarak pişiriyorum. Suyunu salıyor, sonra alt-üst ediyorum. Suyunu çektiğinde biraz pişmeye devam edince pembeleşiyor. Eğer pişmemişse çok az sıcak su ekleyip suyunu çektikten sonra pembeleştiriyorum. Belki siz de böyle yapıyorsunuzdur da, bu yöntemin fissler'de karşılığı olmayınca, yardımcı olabilmek için yazdım yine de. Kolay gelsin.

      Sil

Yorum Gönder