Annemin Kadayıfı

Adından da anlaşılacağı üzere annem yaptı, her bayram yapar. Çıtır çıtır çok güzel bir kadayıf bu. Zaten yumuşak kadayıfla aram hiç olmadı. Püfleri Gülay Yenge'den öğrenmiş. Onunkine de bayılırım.

Malzemeler

1/2 kg. kadayıf
1-1,5 su bardağı ceviz
150 gr. tereyağ

Şerbet Malzemeleri

1 kg. toz şeker
su

Yapılışı

Kadayıfların 2'ye veya 3'e bölmek suretiyle boyları kısaltılır. Tereyağ eritilip kadayıfa karıştırılır, kadayıf tel tel tiftilerek iyice yağ yedirilir. Kadayıfın yarısı büyük borcam tepsiye yayılır ve kuvvetle bastırılır. Üstüne iri kırılmış ceviz serpilir, onun üstüne kadayıfın geri kalanı serilip yine bastırılır. İyice sıkıştırmak için başka bir tepsiyle bastırılabilir. Burada amaç piştiğinde çıtır bir kadayıf elde etmek. 200 derece fırında pembeleşene kadar (yaklaşık 30 dakika) pişirilir.

Şerbet için, şeker sürekli tencerenin ortasına dökülerek dağ gibi yığılır. Tencerenin kenarından su dökülmeye başlanır, şeker dağının zirvesinde bir çay tabağı çapında kuru yer kalıncaya kadar su dökülmeye devam edilir. Biraz garip bir tarif ama annem böyle anlattı. Deneyince ölçerim ve tam ölçüyü yazarım inşallah. Şerbet bir taşım kaynadığında hazırdır, koyulaşması beklenmez.

Kadayıfla şerbetin buluşmasında kadayıf tamamen soğuk (hatta önceki gün hazırlanmış olabilir), şerbet ise el yakmayacak kadar sıcak olmalıdır.

Yorumlar

  1. Canım anneciğinin ellerine sağlık harika olmuş
    öpüyorum...

    YanıtlaSil
  2. Muhteşem olmuş.Anneciğinin ellerine sağlık canım.Şeftalilerin kabukları fırında zaten çok yumuşuyor.Biz çıkarmadan yedik ama sen dilersen soyabilirsin.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Ne güzell tarifler var burda ! İyiki buldun beni hemşerim,anneciğin ellerine sağlık ben de bayramda kadayıf denedim ama berbat ötesi bişey oldu :D Bloğumda anlattım ben kötü bi aşçıyım o yüzden seninki gibi tarif siteleri lazım bana.Takipteyim şekercim öpüldünn !

    YanıtlaSil
  4. Estağfirullah, çok naziksin.
    Ben de seni öptüm.

    YanıtlaSil
  5. Annenizin eline saglik
    cok guzel olmus
    afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim hepinize.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder