Erikli Turta (Pratik)


Bıkmadım hâlâ erikli tariflerden ama bu başka oldu gerçekten :) Pişmiş eriğin kremsi bir kıvamı ve mayhoş bir tadı var. Hamuru keke benziyor, daha önce yayınladığım vişneli turtaya da benziyor ayrıca. Tarifi smittenkitchen'dan alıp çok az değiştirdim. Mevsimi geçmeden hemen yapmak lazım gelen bir tarif oldu.
Malzemeler

115 gr. tereyağ (oda sıcaklığında)
2 iri yumurta (3 küçük kullandım)
135 gr. toz şeker (2/3 su bardağı gibi)
150 gr. un 
1/2 paket kabartma tozu (5 gr.)

1 tatlı kaşığı limon suyu
1-2 yemek kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı tarçın

8 kırmızı erik (tarifte on ikiydi, daha sık dizmiş)

Yapılışı

Önce yağ, şeker ve yumurtalar mikser ile çırpılır, sonra un ve kabartma tozu karışımı eklenip tekrar biraz çırpılır. Kolay çıkarmak için tercihen altına yağlı kağıt serilmiş, kenarları yağlanmış kelepçeli kalıba hamur yayılır. Üstüne biraz limon sıkılır, tarçın, şeker karışımı serpilir. Yarım dilimler halinde erikler kapatılır. Eriklerin küçük olması tavsiye edilmiş bu arada. Sonra 170 dereceli sıcak fırında 35 dakika pişirilir. 2. seviyede, alt-üst ayarında pişirdim. 26 cmlik kalıp kullandım.




Yorumlar