Çikolatalı Kapkek (Cupcake)



Tarifi joyofbaking'den esinlendim. Oradaki un miktarı 25 gr. daha azdı, ilk denememde yapmıştım; daha yumuşak oluyor ama dağılacak kadar yumuşak. Krema olarak da çırpılmış tereyağ yemek pek iştah açıcı gelmediğinden süt kremasıyla hazırladım. Genelde tariflerde krema ve çikolata miktarı 1:1 oranında geçiyor, sonucu bana biraz sert geldi; ikinci seferinde çikolatayı azaltarak kullandım, daha çok memnun kaldık.


Kek Malzemeleri

113 gr. oda sıcaklığında tereyağ
200 gr. toz şeker
2 yumurta
200 ml. süt
1 yemek kaşığı yoğurt
200 gr. un
50 gr. kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Ganaj Malzemeleri

200 ml. krema
160 gr. bitter çikolata

Yapılışı

Önce krema için benmaride eritilen çikolatayla soğuk krema karıştırılıp buzdolabında soğumaya bırakılır.

Bu arada kek için tereyağ, şeker ve yumurtalar çırpılır. Süt ve yoğurt eklenip karıştırılır. Kalan malzemeler (un, kakao, kabartma tozu, vanilya) harmanlanıp eklenir, kalıplara paylaştırılıp 170 dereceli önceden ısıtılmış fırında pişirilir.

Buzdolabındaki krema soğuduğunda (fakat iyice sertleşmemeli) alınıp çırpılır. Pasta kreması gibi bir kıvam alınca  çırpmaya son verilip krema sıkma torbasına alınır ve kekler soğuduğunda süslenir. Soğumaya kadar geçen sürede krema, gevşememesi için yine buzdolabında bekletilir, kontrol edilir; çok sertse bir süre önceden çıkarılabilir, çalışırken zor olmaması açısından.

13 adet kapkek çıkıyor yukarıdaki ölçülerle.

Yorumlar

  1. Krema konusunda katılıyorum size, tereyağını çırpıp krema olarak kullanmak pek iştah açıcı gelmiyor bana da. Kekler çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Elinize saglik olsun cook guzel 0olmus.. Ozellikle cocuklar cok sever boyle suslu yiyecekleri hemde kurabiye kesin begenirler..

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim yorumlarınız için.
    Mutfak dili, özel uyarı için ayrıca teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder