Vişne Marmelatlı Tartölet



Malzemeler

125 gr. tereyağ (tarifte 100 gr.)
2 yumurta
3/4 su bardağı pudra şekeri (93 gr.)
1 paket vanilya (bitmiş, kullanamadım)
aldığı kadar un

marmelat

Yapılışı

Terayağ ve yumurtalar soğuk olmak üzere hamur yoğrulur. Aslında buradaki amaç küp küp doğranmış tereyağının hamurla tamamen özleşmesini önlemek ve pişerken katmanlar halinde eriyen yağın hamurun kıyır kıyır olmasını sağlamaktır bildiğim kadarıyla ama ben kurabiye hamuru gibi tamamen özleşmiş bir hamur yoğurdum. Diğer yöntemle uğraşmak biraz zor geldi açıkçası. Hele Cafe Fernando'nun anlattığı gibi dolapta 1 saat bekletmem imkansızdı bu sabırsızlıkla. Neyse onu başka bir zaman denerim inşallah. Zaten bu da fena olmadı bence, eşim ve ben beğendik.

Hamurun yaklaşık 4'te biri kafes yapmak için ayrılır. Kalan hamurdan küçük limon büyüklüğünde parçalar koparılıp yağlanmış kağıt koyulmuş tartölet kalıplarına elle yayılarak yerleştirilir. Üstüne 1'er kaşık marmelat dökülüp kalan hamur şeritler halinde koyulur. 170 dereceli fırında pişirilir.

Bu ölçüden 11 adet çıktı.

Yorumlar

  1. Çok nefis eline sağlık canım sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık. Çok leziz görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  3. nefis görünüyor melihacım.ellerine sağlık.hayırlı cumalar diliyorum...öpüldünnn...
    not:canımın içi ricam var senden kelime doğrulamayı kaldırabilirmisin vallahi bana zulüm geliyor.şimdiden teşekkürler..sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim.
    Kelime doğrulamadan daha önce de şikayetçi olaqn arkadaşlarım olmuştu :)
    Spam yorumları önlemek için eşim gerekli olduğunu söylüyor, sizi biraz zahmete sokuyorum maalesef, kusura bakmayın artık...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder