Kremalı Patates

Forum Bornova'da eşimin projelendirdiği Prettyiz ve Laffa Cafe tamamlanınca, mekanın sahibi olan Sayın Mahmut Akdoğan -sağolsun- bizi Erzurum'a, teşekkür gezisine götürdü :)

Orada kaldığımız süre boyunca, Erzurum Şifa'da -kahvaltı dahil- sofraya her oturduğumuzda menüde kremalı patates vardı. Özellikle Bârekâ için pişiriliyordu. Bârekâ, Mahmut Akdoğan'ın küçük kızı. Tarifin detaylarını Şifa Hastane'sinin aşçısından öğrendim.

Malzemeler

3 patates
200 ml. krema
kaşar rendesi (tarifte yoktu)
1 diş sarımsak
tuz

Yapılışı

Patateslerin kabukları soyulup ince halkalar halinde dilimlenir. Yağlanmış küçük kare borcama dizilip tuzlanır. Sarımsak rendesi karıştırılan krema patateslerin üzerine yayılır. Aşçı, "önceden ısıtılmış fırında 150 derecede 47 dakika pişirilir" demişti ama sanayi tipi fırınlarla ev tipi fırınların farkından mıdır, nedendir bilmiyorum bizim fırında 1 saatten fazla sürdü pişmesi, hem de sürenin çoğunda 200 derecedeydi. Bundan sonra kendime tavsiyem şudur ki; patatesler buharda biraz pişirilir, sonra kremayla birleştirilerek fırınlanır.

Pişme süresinin büyük kısmında borcamın üstü alüminyum folyo ile kapalıydı. Sonra üstünü açıp renginin pembeleşmesini bekledim, bu arada üstüne çok az kaşar serptim, tarifte yoktu. Fotoğrafta görünen pembeleşen kısımlar, küp kaşarlar.

Yorumlar

  1. hmmm enfes biz bayılırız kremalı patatese.hele benim büyük kuzu deli olur. ellerine sağlık ablacım. sevgi ve dualarımla

    YanıtlaSil
  2. Tesadüfün böylesi, bugün annemde yedim :) gerçekten sıcakken enfesti..

    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Merhaba kremalı patatesi bende yapıyorum gerçekten harika bir tarif. Karadutlu peykek ile ilgili sorduğunuz soru için öncelikle labne peyniri yerine tarifte tatlı lor var. Tatlı lor kıvamını biraz katılaştırıyor ama labneden daha dolgun bir sunumu var.Ayrıca 2 bardak süzme yoğurt yaklaşık 350 gr geliyor.Yorumunuz içinde teşekkür ederim.İzmirden sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. muhteşem olur kremalı patates elinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. ben sarımsak koymadım kaşarı rendeledim patateslerin üstüne serptim tavuklada süper gitti hani...

    YanıtlaSil
  6. Afiyet olsun. Aslında ben de sarımsak koymasam belki daha çok seveceğim ama Akif sarımsağın içinde yüzebilecek derecede sevdiği için azıcık koymuştum. Beni de rahatsız etmeyecek kadar...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder