Şıhıl Mahşi



Yani 'dolmaların şahı'. Hatay ve Kilis mutfağına ait bu tarif, saray mutfağına da girmiş. Kıymalı kabağın lezzet ve sunum olarak biraz zenginleşmiş hali diyebiliriz. Tarifi Şef Harun Usta'dan aldım. Biz çok beğendik.

Malzemeler

7 iri kabak

2-3 yemek kaşığı sıvı yağ
2 soğan 
3 diş sarımsak
400 gr dana kıyma
4-5 acı biber
1 tatlı kaşığı kuru nane
1,5 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı pul biber
1 çay kaşığı silme karabiber
1/2 demet maydanoz
1 su bardağı haşlanmış nohut 

Sosu İçin;
1 yemek kaşığı domates salçası
1 su bardağı su  
çok az tuz

Kabakları kızartmak için;
zeytinyağ

Servis İçin;
sarımsaklı yoğurt

Yapılışı

Kabaklar çatalla çizilip, ortadan ikiye bölünüp içleri kabak oyacağı ile boşaltılır. (İçlerini fırında mücver yapıyoruz) Zeytinyağda döndüre döndüre kızartılır. Fırında da kızartılabilir.

Soğan, sarımsak biraz kavrulur, ardından kıyma ilave edilir. Harun Usta koymadı ama biber eklenebilir dedi, ben acı biberi incecik doğrayıp ekledim. Sonra baharatlar son olarak da maydanoz eklenir. Haşlanmış nohut da ilave edilir. 

Kabaklara iç doldurulur. Tarifin oriijinalinde 6 kabak vardı ama iç arttı, o yüzden 7 kabak olarak hesap edebiliriz, büyüklüğüne göre 8 bile olabilir. 

Kabakları kızartırken biraz geçirdiğim için fırınlamak istemedim, ocakta pişirdim, 15 dakika tuttum. Fırında da 180 derecede 15 dakika demişti şef.

Dinlenince sarımsaklı yoğurt ile servis yapılır.

Yorumlar