Kuru Fasulye


Kendi geliştirdiğim formül :) Annemin, babaannemin yaptığı sadece tereyağ ve toz biberli fasulye ile soğanlı, zeytinyağlı tarifi birleştirdim ve bayıldım bu lezzete. 

Malzemeler

3,5 su bardağı fasulye
2 soğan
1 tatlı kaşığı toz biber
1,5 tatlı kaşığı salça (domates+biber karışık)
zeytinyağı, tereyağı
1 su bardağı et suyu
su, tuz, karabiber
defne yaprağı (soğan kavururken kullandım, sonra aldım)

Yapılışı

Tuzlu suda bekletilmiş fasulye Fissler düdüklüde çift çizgide 2 dakika pişirilir (veya başka tencereler için biraz diri kalacak şekilde). Zeytinyağda soğan kavrulur, hafif sararınca suda inceltilmiş salça ilave edilip ardından et suyu, sıcak su, fasulyeler eklenir. Tuzu, istenilen baharatlar eklenip kısık ateşte biraz kaynatılır. 

Tereyağda kırmızı biber yakılıp fasulyenin üstüne dökülür, dinlenince servise hazırdır. 

Güveçte pişerse daha lezzetli olur. Defne yaprağı şart değil ama hoş koktu.




Yorumlar

  1. Merhaba bir su bardağı su az değilmi Üç bucuk bardak fasulyeye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Haklısınız, kalanı su olarak tamamlıyorum, bir alt satırda su, tuz vs var. Onun ölçüsü yok, ne kadar kaldırırsa

      Sil

Yorum Gönder