Kömbe


Antakya'nın bayrama girerken yapılan geleneksel kurabiyesi, yerli malı 'ginger cookies' (zencefilli kurabiye) denebilir. Tarif Hatice Mazi'ye ait, sadece vanilyayı kullanmadım ve biraz tuz ilave ettim. Bütün tatlılara biraz tuz ve tuzlulara biraz şeker koyunca daha lezzetli olduğunu düşünüyorum.

Malzemeler

250 gr. tereyağ (birazı eritilmiş)
1/2 su bardağı yoğurt suyu (süt veya ayran da olur)
1/2 su bardağı zeytinyağı
1 su bardağı toz şeker
1 tatlı kaşığı kömbe baharatı
çok az tuz
aldığı kadar un (5 su bardağı)
1 paket kabartma tozu

1/2 kase susam

Yapılışı

Ele yapışmayan bir hamur yoğrulur. Normal kurabiye büyüklüğünde bezeler yapılıp bir tarafı susama batırılır, kömbe kalıbına yerleştirilir. Kalıpla aynı yükseklikte olacak. Sonra tezgaha vurarak çıkarılır -mermeri kırarım gibi geldi, masanın üstüne kesme tahtası koyup ona vurdum- çünkü birkaç vuruşta çıkıyor ancak.

Bu ölçüyle 40 adet civarı çıkar (bardak ölçüsüne göre değişiyor), yayvan olduğu için 2 tepsiyi dolduruyor. 

180 dereceli fırında fanlı ayarda 3. seviyede pişirilir. 25 dakikada pişti. 



Yorumlar

  1. Uzun zamandir ihmal ettigim bloguma geri dondum ve ilk isim eski dostlari bir bir ziyaret etmek oldu. Buzlu bademde 2018den bir yazi gorunce sevindim :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder