Patlıcan Kebabı


Yapımı çok kolay, pişme süresinin uzun olması dışında çok kullanışlı bir tarif, hiç yorulmadan misafir ağırlamayı sağlıyor. Ve kesinlikle çok lezzetli. 


Malzemeler

800-900 gr. orta yağlı kıyma (dana-kuzu karışık)
1 büyük soğan rendesi
1/2 su bardağı galeta unu
1/2 su bardağı su
tuz, karabiber, kimyon, kekik, pul biber
1 yemek kaşığı zeytinyağı

6 kemer patlıcan
1 büyük domates
3-4 biber
30-40 gr. tereyağ
zeytinyağı
1 yemek kaşığı salça
1 su bardağı su (veya biraz daha az)

Yapılışı

Köfte yoğrulup kalın bezeler yapılır. Patlıcanlar 2 parmak eninde dilimlenip tuzlu suya alınır. Büyük dikdörtgen borcama bir patlıcan bir köfte olmak üzere 4 sıra halinde dizilir. Aralara küçük domates, biber dilimleri koyulur. Salça suda ezilir, zeytinyağı da eklenerek kaşıkla malzemelerin üstüne gezdirilir. Tereyağı küçük küpler halinde dağıtılır.

Üstü önce yağlı kağıt, sonra alüminyum folyo ile örtülüp 200 derecedeki fırında ikinci seviyede 90 dakika pişirilir, patlıcanlar pişene kadar; fırına göre süre değişebilir. Sonra üstü açılıp biraz kızarana kadar yaklaşık 20 dakika pişirilir. 

Not: Malzemelerin miktarları kesin değil yaklaşıktır. Daha fazla miktardaki kıymanın tamamını yoğurup yetecek kadarını tarifte kullandım, o yüzden tahminen yazıyorum. 
Pişmesi çok uzun sürdü, bir dahaki sefere daha yüksek derecede pişirirsem sonucu yazarım.





Yorumlar

  1. Patlıcanları fırında hafif kızartsak ve de köfteleri daha çabuk pişer mi,lezzetine eksi artı etkiler mi,ağır mı olur yoksa?tarif olduğu gibi daha mı güzel ?Misafir ağırlayacak gösterişli bir davet yemeği olmuş,medura.Teşekkürler tarif için.Havalar çok sıcak fakat keşke daha çok yazabilsen sevgili medura..

    YanıtlaSil
  2. Köfteler hızlı pişiyor, önceden pişirilecek birşey belki patlıcan olabilir ama bu haliyle de köfteler erken pişmesine rağmen sorun çıkarmıyorlar. Ve birlikte pişmesi sebebiyle lezzetleri birleşiyor. Afiyet olsun ☺

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim nazik yanıtın için. Sevgili Meliha blogger ın yeni templates uygulamaları çok hoş yada sevmezsen klasik bir şablon kullanabilirmisin eski hali çok daha kullanışlıydı ve şıktı. Yukardan klasik olanı seçsem bile aradığımı bulamıyor karmaşıklıkta gözlerim yoruluyor. Google dan hem de buradan inatla kalburabastı tarifini arıyorum. Wordpress çıkıyor telefondan girdiğim için etiketler de net görünmüyor şablondan mı bilmiyorum ama mobil uyumlu görüntü de çıkmıyor. Bu kadar güzel tarifler yepyeni sana özel bir şablonu hakediyor diye düşünüyorum. Pelin in şablonu çok şık olmuş. Zarif şık bir şablon seçmeni rica ediyorum sadık okuyucun olarak. Kalburabastıyı bulamadım ama ilk yazılarında olduğunu hatırlıyorum. Lütfen siteni daha sık güncelleyebilirmisin.? Sessiz olsalar da seni çok seven tarif defterinden beri takip eden çok nazik insanlar olduğuna eminim. Bu aralar neler pişiriyorsun, öğrendiğin yeni şeyler var mı? Mutfak tecrübelerin sana basit gelebilir ama bir yerlerde birilerinin hayatını kurtardığına eminim. Yazılarında satır aralarından sızan mutlu ve sevilen bir kadının hayat dolu ve bilge neşeli hayat enerjisini hissedebilmek okurun olarak beni çok mutlu ediyorum. Güzel enerjine hayranım. Çok selamlar... Kalburabastı pişirmeye gidiyorum.
    ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim öncelikle. Aslında sağda etiketler sekmesi var, oradan tatlıları veya istediğin grubu seçip arayabilirsin, bununla çok rahat ettim ben de her zaman blogger'dan değil çoğunlukla okuyucu gibi anasayfadan arıyorum. Elim alıştı herhalde bu şablona :) Veya arama penceresini kullanıyorum. Cepten de baksam web görünümünü açıyorum. Yine de yeni şablonlara göz atarım, çok sağol önerin için :)

      Sil
    2. Bu arada, telefonu bir anlık yan çeviriyorum etiketleri görmek için. Yoksa aynı sorun bende de oluyor.

      Sil
  4. Merhaba.. Pişme suresini kısaltma için kendi yöntemimi paylaşmak istedim.. Hic su eklemeden ve üzerini hic kapatmadan 250 dereceye ısıttığım fırında önce mühürleme benzeri şekilde 25 dakika kadar pişiriyorum.. Köfteler renk değiştirince, sebzeler de sulanmaya başlıyor ve daha sonra 180 dereceye düşürdüğüm fırın ısısında 45 dakika daha durduğunda tamamen pişmiş oluyor..koftesinde sadece zırhlanmış et, kuyruk yağı ve baharat kullaniyorum.. Bu arada antep fıstıklı helva tarifiniz sıcak haliyle dondurma yanina cok yakıştı.. Teşekkürler..��

    YanıtlaSil
  5. Afiyet olsun ben de katkınız için çok teşekkür ederim ☺

    YanıtlaSil

Yorum Gönder