Trileçe


Tarifi ye-mek.net'ten aldım (az değiştirdim). Daha önce de internette gezen birçok tariften denemeler yapmıştım ama en çok bu benzedi.


İlk yediğimiz porsiyon Bosnalı bir ustanın elinden çıktığı için çıtam yüksekti ve oraya yaklaşana kadar uğraştım. Beykoz'da Gostivar Dondurmacısından, Manavkuyu'daki Orman Çiftliği'nde çalışan kızdan aldığım ipuçlarını da ekleyip aşağıdaki tarife ulaştım.

Karamel sosunu hazır kullandım, pastacılık malzemeleri satan yerlerde bulunuyor, aslında sos değil de jel. Doğal da değil biliyorum ama tatlıcıda yediğimiz çoğunlukla bu işte...

Malzemeler

5 yumurta
250 gr. toz şeker (1,3 su bardağı)
250 gr. un (2-2,5 su bardağı)
12 gr kabartma tozu (1 paket + 1 çay kaşığı)
1 tatlı kaşığı vanilya
bir tutam tuz

1 lt. süt
200-250 gr. kaymak (varsa manda kaymağı)
200 ml. krema
1/2 su bardağı toz şeker

6 yemek kaşığı jöle
3-4 kaşık su

Yapılışı

Yumurta akları toz şeker ve tuzla birlikte çırpılır. Kar gibi olunca içine yumurta sarıları eklenip çırpmaya devam edilir. Büyükçe bir kapta un, kabartma tozu ve vanilya karıştırılır, çırpılmış yumurtalara eklenip kaşıkla yedirilir. Yağlanmış büyük dikdörtgen borcama boşaltılıp 170 dereceli fırına verilir. (Siemens'te 2. seviyede, alt-üst ayarında 30 dakika pişirdim)

Kek çıkınca soğumaya bırakılır. Soğuduktan sonra kürdanla delinir.

Şeker, az miktarda sütle ocakta eritilir. Kaymak, krema eklenip ezilir. Kalan süt eklenir ve bu karışım keke azar azar dökülür. 
Ardından 5 kaşık karamel jel, su ilavesiyle ezilerek homojenize edilir; kıvamına bakarak su eklemekte fayda var. Buzdolabında soğuyacak kadar dinlendikten sonra servise hazırdır.


Yorumlar

Yorum Gönder