Tereyağlı Limonlu Kek



Tarif sağlıklımutfak'tan. Güzel bir lezzet. 


Malzemeler

3 yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
100 gr. tereyağ (oda sıcaklığında)
2 yemek kaşığı sıvı yağ
1 su bardağı süt
2 limon kabuğu rendesi
1/3 su bardağı limon suyu
3 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı vanilyalı şeker

Yapılışı

Tereyağ, şeker ve yumurtalar çırpılır. Ardından sıvılar karıştırılır. Ondan sonra kuru malzemeler ilave edilip tekrar çırpılır ve yağlanıp unlanmış kalıba boşaltılıp önceden ısıtılmış fırında pişirilir. Normalde kekler 170 derecede pişirilir ama yeni fırında ilk denemem olduğu için 160 derecede pişirdim, 50 dakika sürdü, 3. seviyede ve turbodaydı (kendime not aldığım için okuyanlar kusura bakmasın artık).

Yorumlar

  1. En sevdiğim,kek..ellerine sağlık..Kekte meyva aromalarına bayılıyorum,şimdi bu kekete misler gibi limon kokuyordur..Blogunuzdaki tarifler süper,bayıldım..Hepsi özenle seçilmiş.sizi izlemeye aldım..Banada beklerim..sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. www.nurlumutfakta.com adersimm...sevgiler tekrar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel sözleriniz için. Ben zaten sizi izliyorum bir süredir, incirli tartınızı da yapmaya niyetliyim :)

      Sil
  3. Süperrrr, turboda sanki daha mı iyi kabarıyor kekler ne.
    Eline sağlık.

    Kek çi anne

    YanıtlaSil
  4. Kekçi anne, teşekkür ederim :) Mini fırınımda fan yoktu, onda da güzel kabarıyordu aslında. Ama maalesef bozuldu. Büyük turbo fırından zaten pek memnun değildim, ikisini de attım, yeni bir şey aldık dün:) Bugün de hemen denemelere başladım. Denediğim bütün ayarları yazarım yine inşallah, ben de merak ediyorum. Fırını tanımak da yeni bir insanla ilişki kurmak gibi, hangi tarife nasıl tepki vereceğini zamanla öğreniyor insan.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder