Şekersiz Topkek




Şekersiz ama tatsız değil; katı pekmez* kullandım. Aslında katı pekmezi tüketmek için yaptım. Ve bu vesileyle rafine şeker kullanmadığım bir tarife ulaşmış olduğum için çok memnunum :)



Malzemeler


3 yumurta (iri değil)
3,5 yemek kaşığı katı üzüm pekmezi
1/2 su bardağı yoğurt
1/2 su bardağı fındık yağı
2 su bardağı kepekli un
1 çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı zencefil
1 çay kaşığı zerdeçal
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1/2 su bardağı ceviz kırığı


Yapılışı


Yumurtalar pekmezle çırpılır, sonra sıvılarla beraber çırpılır. Ardından ceviz dışındaki malzemeler eklenip çırpılır, son olarak ceviz ilavesiyle kağıt kapsüllere paylaştırılır. 170 dereceli önceden ısıtılmış fırında pişirilir. 13 adet çıktı.


* Kendisiyle bu kış tanıştım. Kıvamı tereyağa göre biraz daha sert, ilginç bir ürün. Kuru üzüm ve suyla yapılıyormuş. Kilis'te üretilmiş, başka yörelerinki de çok farklı olmasa gerek. Kaşık kaşık yemek biraz zor benim için, ben de bu şekilde tüketmeye karar verdim. Hem kekler daha sağlıklı olsun :)

Yorumlar

  1. çocukluğuma götürdü beni:)) bu pekmezi ne kadar da çok severdik:) uzun zaman oldu yemeyeli, geçenlerde karşılaştık ama çocuklar pek sevmediler:(
    keklerin şekersiz olması harika, ellerine sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, benden de sevgiler :)

      Sil
  2. Merhaba, çok güzel bir şekilde değerlendirmişsiniz, ellerinize sağlık.
    Pekmezin bu çeşidii daha önce görmedim. Çok kuvvetli bir yiyecek olmalı...
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galiba oldukça kuvvetli, ben çay kaşığıyla bile yiyemiyorum...

      Sil
  3. Sizde bendensiniz galiba, sağlıklı mutfak takıntıları.Süper olmuş, elinize sağlık
    www.ihlamurcum.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürekli dikkat edemesem de yapabildiğimde çok memnun oluyorum :)

      Sil
  4. Gelibolu17'nin hazırladığı
    "Çay,Kahve Bahane" etkinliğine
    16 NİSAN-1MAYIS tarihleri arasında
    http://pastaeli.blogspot.com yani ben ev sahibeliği yapacağım...
    Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...
    Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız....
    “Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!”
    Muhammed Mustafa (s.a.v)
    Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğiz :)
    Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için Pastaeli' ne gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp
    http://pastaeli.blogspot.com adresimde yayınlayacağım :)
    Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar)

    YanıtlaSil
  5. çok az kullanmışsın pekmezi, katı pekmezi daha önce hiç duymamıştım iyi bir fikire benziyor bulup almalı
    ellerine sağlık güzel bir hafta dileklerimle...

    YanıtlaSil
  6. Canim ellerine saglik cok da güzel hafif olsun .Pekmezin mis gibi kokusu bile yeter afiyetler olsun.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder