Damla Sakızlı ve Vanilyalı Puding

Bu sefer tarifi kendim uydurdum. Sürekli çikolatalı tarifler denememden sıkılan eşim için ve yediğim çikolatalardan rahatsız olan cildim için. İnternetteki vanilyalı puding tariflerinin sayısı o kadar az ki; çikolatalı olanların çeyreği kadar bile yok belki. O yüzden ölçüleri tecrübelerime dayanarak ayarladım.
Malzemeler
1 lt. süt
100 gr. un (1 su bardağından 1 parmak eksik) daha sulu bir kıvam için 85-90 gr. olabilir
125 gr. toz şeker (2/3 su bardağı)
1 yumurta sarısı (lezzet vermesi için kullandım)
1 parça damla sakızı
1 paket vanilya
Yapılışı
Vanilya dışındaki bütün malzemeler sürekli çırpılarak kaynayıncaya kadar pişirilir. Vanilya ilave edilip karıştırılır ve kaselere boşaltılır. Fotoğraftaki kaselerden 5,5 adet çıktı.
Denemedim ama damla sakızı yerine içine bir paket (80 gr.) fildişi çikolata eklenebilir ve gayet lezzet katar diye düşünüyorum. Ayrıca yukarıdaki şeker miktarı, çok şekerli tatlar sevenler için biraz az. Normalde sütlü tatlılarda 1 lt. süte 1 su bardağı şeker koyuluyor çünkü.
Bu sefer üstünü streç filmle örttüm, daha yumuşaktı üstü ama o mu sebep oldu bilmiyorum, iki tanesinin üstünde ince bir çatlak vardı.

Yorumlar

  1. Tam bana göre bende çikolatalı tatları kızım için yapıyorum kendim için vanilyalılar muhallebiler yapıyorum.Tarifnizi deneyeceğim.Elinize sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. evet vanilyalı sütlü tarifler zamanı bence de geldi ablacım. ellerine sağlık. sevgilerimle

    YanıtlaSil

Yorum Gönder