Sade Peykek / Cheesecake

Daha önce yayınladığım limonlunun az değişiği bu.


Malzemeler

1 cup (250 ml'lik çay fincanı kullandım) un
1/2 cup tereyağ (100 gr. civarı kullandım)
1/4 cup toz şeker
1 yumurta sarısı

600 gr. krem peynir
200 ml. krema
2 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1/2 paket vanilya
1/4 su bardağı un (2 çorba kaşığı)

Yapılışı

Tabanı için oda sıcaklığında tereyağ, un şeker ve yumurta sarısı yoğrulur, yağlanmış 22 cm çapındaki kalıba elle yayılır. Kurabiye gibi pembeleşene kadar 200 derecede pişirilir.

Yumurta ve şeker çırpılır. Diğer malzemeler de eklenip çırpılır, en son -muhakkak oda sıcaklığında olması gereken- peynirler eklenip homojen bir karışım elde edinceye kadar çırpılır. Mikser yeterli gelmedi, blender da kullandım peynirin pütürlerinin dağılması için.

Kalıba dökülüp 170 derecede 1 saat pişirilir. Benim fırınımda üstü yanmaması için ilk 35 dakika üstü alüminyum folyo ile örtülü, 20-25 dakika da folyosuz pişiriyorum (üstü pembeleşene kadar).

Fırının kapağı açılmaksızın bir saat ılınması beklenilir, sonra kapağı açık olarak oda sıcaklığına gelmesi beklenilir, daha sonra buzdolabında dinlendirilir.

Üstüne dondurulmuş vişnelerden sos hazırlanabilirdi ama vişne reçeli dökmek kolayıma geldi.

Yorumlar

  1. ben çok severim bu meredi her ne kadar klasik lezzetçi olsamda:)
    ellerinize sağlık..
    Sizi güldürtebildiysem ne mutlu bana.
    Bölümümü sormuşsunuz"Tarih"te okuyorum.

    YanıtlaSil
  2. İlber Ortaylı'dan sonra tarih benim için çekici olmaya başladı. Ondan dinlersem ya da okursam ilgi çekici, lise derslerinde ise gayet sıkıcı bulduğum bir konuydu.
    Bir de İlber Ortaylı der ki; tarihçinin iyi bir hafızası olmazı lazım, o da bende yok galiba.
    Size başarılar dilerim :)

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Medura bloğuma yazdığınız yorum için teşekkür ederim. Tart hamuru ile ilgili sorunuzu bloğuma belki geri dönmezsiniz diye burada cevaplamak istedim. Hamur için gerekli malzemeleri mikser veya rondo kullanmadan parmak uçları ile karıştırarak yaptım.Su ve yağ oda sıcaklığındaydı. Önce toparlanmıyacak zannettim ama yoğurdukça yumuşak bir hamur hatta çok pürüzsüz bir hamur oldu. Kabarmadığı için ağırlık koymadım. Tam bir tart hamuru hafif sert ertesi gün kremanın ıslaklığı ile hafifçe yumuşadı. Kesinlikle pandispanya hamuru gibi değil.İlginiz içinde çok teşekkürler. Sizin sade peykekteki hamura benziyor sanki bende yumurta yok.Sevgiler.Mine

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim cevabınız için. Evet, neredeyse aynı hamur :) Yumurtanın yerine su girebiliyor zaten.
    Bir fırsat çıkınca yaparım inşallah, çok uğraştırıcı değil bu haliyle.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder