Fındıklı Brownie

Brovni mi yazsam diye düşündüm ama öyle de bir garip duruyor. 'Cheesecake' gibi Türkçe karşılığı TDK'da olmayan olmayan ifadeleri maalesef kullanıyoruz.

Bu, yaptığım ilk brownie oldu. Her ne kadar bol kakaolu keklere brownie dense de aslında brownie kabartma tozu içermez ve kıvamı biraz ıslak olur. Piştiğinde yumurtanın etkisiyle bir miktar kabarıyor fakat sonra sönüyor; kekten çok farklı.

Tarifi Mutfak Günlüğüm'den aldım ve beğendik ama kalori bombası, dikkatli tüketmek lazım. Tarif için Özlem Hanım'a teşekkür ederim.

Malzemeleri tartıda ölçtüm, hem bardak hem de gr. ölçüsünü yazıyorum:

Malzemeler

125 gr. tereyağ
160 gr. bitter çikolata
2 yumurta
160 gr. toz şeker (1 su bardağından 1 parmak eksik)
75 gr. un (1 su bardağından 2 parmak eksik un)
1/2 su bardağı fındık kırığı (iri parçalar halinde)
çok az tuz (yemek tabağına eker gibi)

Yapılışı

Tereyağ ve çikolata benmariye alınır ancak kabın sıcak suya değmemesine dikkat edilir. Eriyince benmariden alınır ve ayrı bir kapta 2 yumurta çırpılır. Mikser, erimiş çikolata kabına alınıp karışım bir yandan çırpılarak yumurtalar yavaş yavaş ilave edilir. Ardından şeker, un ve tuz eklenip çırpılır. Fındık ilave edilip yağlı kağıt serilmiş küçük kare borcama dökülür.

Aslında kenarlarının düzgün olması için 90 derece açıyla üst üste iki kağıt koymak daha iyi olur ama çok vaktim olmadığı için tek parça kağıdı serip içine karışımı döktüm.

170 dereceli fırında içi biraz nemli kalacak şekilde pişirilir. Üstü folyolu olarak 15 dakika açık olarak da 15 dakika olmak üzere yarım saat pişirdim. Tarifte 20 dakika yazıyor ama tarifi bizim fırının huyuna göre uyarlıyorum.

Yorumlar

  1. Nefis görünüyor şu an bir parça olsa afiyetle yerdim.Ellerinize sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Çok hoş olmuş,
    zaten sevdiğim lezzetlerdendir.Ellerine sağlık,sevgilerrrrrrrr....

    YanıtlaSil
  3. çok güzel görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Cok lezzetli görünüyor, ellerinize saglik. Sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder