Turunç Reçeli

Tarif yine buzlubadem'in reçel sorumlusu olan annemden.

Malzemeler

5 kg. turunç
3 kg. şeker
üstünü örtecek kadar su
1 çay kaşığı limon tuzu (2 parça demişti aslında)

Yapılışı

Turunçların kabukları ince rendeyle rendelenir. Çok derinden değil sadece mumsu kısmı gidene kadar rendeliyoruz. Portakal kabuğu şeklinde dilimler halinde çıkarılır. Rulo yapılıp ipe dizilir. Bir tencereye su koyulur, kabuklar da içine atılıp beraberce kaynatılır. Bir taşım kaynayınca altı kapatılıp ertesi güne kadar bekletilir. Ertesi gün suyu süzülüp yeni suyla aynı işlem yapılır. Toplam 3 defa bu işlemden geçirilir. 3. gün şerbet hazırlanır, kaynayınca içine ipten çıkartılan turunçlar atılır ve 40 dakika kaynatılır. Son 5 dakikasında içine limon tuzu atılır.

Yorumlar

  1. Saliha, yorumunu yayınlayamadım, msn adresini herkesin görmemesi için. Sorunu cevaplayayım:
    "melihacım ben anlamadım:( kabukları rendelendıya 3 gun boyunca kaynat al yapış yapış olmazmı?bıde portakal recelınıde bu sekıldemı yaparız acaba?" demişsin.
    3 gün boyunca şerbette kaynatmıyoruz. İlk 3 gün sadece suda kaynatıyoruz, 4. aşama olarak tek seferde şerbetliyoruz. İlk 3 günlük kısmı da acılığının gitmesi için gerekliymiş.
    Portakal reçelinin nasıl yapıldığını maalesef bilmiyorum, annem de yapmıyor, turunç yapıyor her kış.

    YanıtlaSil
  2. TESEKKURLER CANIM CEVABIN İÇİN..İZMİRE GELİNCEARTIK IKRAM EDERSIN:)
    ayrıca duyarlılıgın ıcın coook tesekkurler ben dusunemedım bır an:)

    YanıtlaSil
  3. Rica ederim. İzmir'e geliyorsun demek, görüşmek kısmet olur mu acaba? Ne zaman gelirsin?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder