Çığırtma

Malzemeler

4 kemer patlıcan
15-20 tane sivri biber
3-4 domates
4 diş sarımak
sıvı yağ
1/2 tatlı kaşığı tuz
çok az toz şeker
sarımsaklı yoğurt (servis önerisi)

Yapılışı

Patlıcanların sapı çıkarılıp, kabukarı şeritler halinde kesilir. Bıçakla helezon biçiminde çizilir. Uzunluğuna göre 2 veya 3'e bölünür (parçalar parmak uzunluğunda oluyor). Üstü kapalı bir tencerede, sıvı yağda biraz kızartılır. Aynı boyda kesilmiş biberler de eklenip onlar da çok az kızartılır. Üstüne küp kesilmiş domatesler, sarımsak rendesi (veya diş olarak), tuz, şeker eklenip domatesler pişinceye kadar kısık ateşte kapağı kapalı olarak pişirilir.
Tarifin orijinalinde büyük ebatlarda kesilmiş domates dilimleri vardı, pişmiş domatesle aram çok iyi olmadığı için, tarifi kendime göre yorumladım. Şekeri de ben ilave ettim, zeytinyağlılara lezzet kattığı için. Patlıcanları bütün olarak da pişirmek mümkün.
Tercihen üstüne sarımsaklı yoğurt gezdirerek servis yapılır. Burada, börekle hoşaf gibi hiç anlamadığım bir birliktelik daha karşıma çıktı; çığırtma Bergama'da çoğunlukla karpuzla yenilirmiş.

Yorumlar

  1. Ben de bunu sıklıkla yaparım ama adının çığırtma olduğunu bilmiyordum.Ellerine sağlık Meduracığım.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder