Kereviç / Kerebiç / Gerebiç

Malzemeler

250 gr. oda sıcaklığında tereyağı
1 su bardağı sıvı yağ
3 yumurta
1 su bardağı toz şeker (pudra şekeri kullanılacaksa 2/3 su bardağı)
1 su bardağı yoğurt
aldığı kadar un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

İç Malzemeleri

Her ne kadar ceviz ağırlıklı iç hazırlansa da ben elma vs. püresi hazırlayıp koyuyorum. Marmelatın yanısıra ceviz veya fındık tercih ediyorum.

Yapılışı

Gelelim kereviç kalıbına... Bizim evde bulunmadığından, klasik kurabiye şeklinde yapıyoruz. İç malzemelerini değiştirdik, bir de şeklini değiştirince buna artık kereviç denir mi bilmiyorum. Yoksa elmalı kurabiye desek daha mı uygun düşer diye düşünmeye başladım :) Neyse, adını önemsemeyebiliriz ama tadını asla :) Yani lezzeti garanti....

Sadete gelecek olursak ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp içli köfte yapar gibi oyulup iç malzemesi yerleştirilir. Veya elmalı kurabiye şeklinde de yapılabilir, yani rulo poğaça gibi iki ucu açık.

180 derecede üzerleri pembeleşmeyecek şekilde pişirilir. Biraz soğuduktan sonra pudra şekeri serpilir.

Not: Tarifi buradan aldım.

Yorumlar