Antep Köy Kahkesi



Tarif youtube'dan Harun Aksu'ya ait. Ölçü için kullandığım çay bardağı, Ajda bardak. 

Malzemeler

125 gr tereyağ (oda sıcaklığında)
1/2 su bardağı zeytinyağı 
1/2 su bardağı süt
1 yumurta (tarifte iki ölçü kurabiye için 1 yumurta vardı)
1/2 su bardağı toz şeker
1/4 çay bardağı pekmez 
1/2 çay bardağı irmik 
1 çorba kaşığı rezene (kavrulup dövülmüş)
1,5 çorba kaşığı esmer susam 
1,5 çorba kaşığı beyaz susam
1 çorba kaşığı çedene (kendir tohumu)
1/2 çorba kaşığı çörekotu 
1/2 paket kabartma tozu
4,5 su bardağı un (1'i taş değirmen unu)

Yapılışı

Bütün malzemeler karıştırılır, ceviz büyüklüğünde toplardan halkalar oluşturulur. 180 dereceli alt-üst fırında 27 dakika pişirilir. Tarifteki gibi 15 dakika yoğurup dolapta 2 saat beklemedim, hızlıca yaptım. Güzeldi yine de, çok fark edeceğini zannetmiyorum. Bir de; ben rezenesiz halini seviyorum. 

Bu ölçüyle 1,5 tepsi çıkıyor.

Yorumlar