Maraş Çöreği (Tuzlu)



Yöresel tarifleri denemek eğlenceli oluyor. Çok çeşitli tarifler vardı, bazıları kabartma tozu ile, bazıları mayalı, çoğunda hiçbir kabartıcı yoktu, çok az toz maya ilave ettim. Bu tariften faydalandım en çok.

Malzemeler

200 gr eritilmiş tereyağ 
1 su bardağı zeytinyağı 
1 su bardağı süt
1 yemek kaşığı toz şeker
1,5 tatlı kaşığı tuz
1,5 tatlı kaşığı mahlep (tarifte yok, isteğe göre)
2 yemek kaşığı susam
2 yemek kaşığı çörekotu 
1/2 çay kaşığı toz maya (çoğu tarifte yok)
aldığı kadar un (2 çay fincanı tam buğday, kalanı beyaz un)

Yapılışı

Hamur yoğrulur,  bezelere bölünür (40 beze oldu). Merdaneyle tezgahta inceltilir, 180 dereceli alt-üst fırında 3. seviyede 21 dakika pişirilir.  

Merdaneyle yaklaşık 2 mm inceliğine getirildiği için tepside çok yer kaplıyorlar, o yüzden 3 tepsi çıkıyor. 

Maraş'ın çizgili bir merdanesi var, bizde yok tabi, başka bir kabartmalı merdaneyle yaptım, bazılarına çatalla çizikler attım ama yine de orijinal görüntünün aynısı olmadı yüzeyi. 

Yorumlar

  1. Merhabalar, bir Maraşlı olarak o merdanelerden ne zaman isterseniz temin edip size ulaştırmayı isterim. Ve daha orijinal tarifleri de annemden sizin için öğrenebilirim tabii. Ellerinize sağlık, bu çörek Maraşta bayramlarda mutlaka yapılır hatta biz Ramazan Bayramına çörek bayramı da denir. :) O yüzden bende yeri çok ayrıdır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adaşım, gerçekten çok teşekkür ederim, ulaştırmış kadar oldunuz, sağolun. Tariflere açığım ama sizi nereden takip edebiliriz acaba?

      Sil
    2. Adaş olduğumuzu şimdi fark ettim☺️ Blog tarzı bir hesabım yok ama instagram @melihaogul adresinden iletişime geçmeyi çok isterim.

      Sil
    3. Olur tabi, memnun olurum ben de.

      Sil

Yorum Gönder