Çatal Çörek


Tarifi sanalfırın 'dan aldım. Pişerken yayılan kokusu, tadı, kıvamı 10 numara 👍

Malzemeler 

200 gr tereyağ
1 yumurta 
1/5 çay bardağı su
3 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz 
1 tatlı kaşığı mahlep
2,5-3 su bardağı un
1/2 çay kaşığı toz maya

1 yumurta sarısı (üstüne sürmek için)
çörekotu, susam

Yapılışı

Oda sıcaklığında tereyağ ile hamur yoğrulur. 20 dakika dinlendirilir. İnce şeritler yapıp şekil verilir. Yumurta sürüp çatalla çizilir, çörekotu serpilir. 180 dereceli fanlı fırında 3. Seviyede 20 dakika pişirilir. 

Tarifin orijinalinde çörekler iriydi, 15 cm uzunluğunda gibi, atıştırmak için çok büyük bir porsiyon bence. Kuru pasta büyüklüğünde yaptım. 1 tepsi çıktı,  28 kurabiye.  

İlk defa mayalı kurabiye yaptım, az miktarda kullandığımız için kütür kütür oluyor ve diğer mayalı hamur işleri gibi çabuk bayatlamıyor.

Yorumlar

  1. Merhaba, kolay gelsin. İlk defa yazıyorum size galiba. Çok uzun yıllardır fissler sürelerini sizin sayfadan kontrol ederek yemeklerimi yapıyorum. Pişireceğim şey ne ise googlea buzlu badem yazıp bakıyorum. Çok hakkınız geçmiştir yani. Helal ediniz lütfen. Yazma sebebime gelince instagram sayfanız var mı? Var ise lütfen yazar mısınız takip edelim sizi?. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfirullah, hak ne demek, varsa helal olsun. İnstagramda yemek sayfası açmadım, buradan devam ederim herhalde. Ben de teşekkür ederim.

      Sil

Yorum Gönder