Vişneli Bademli (Franjipan) Tart



Cafefernando'nun tarifi, çok az değişiği. Ve müthiş bir lezzet, şiddetle tavsiye ederim. Bu arada, badem yerine fındık da güzel oluyor, eriklisinde fındıkla denemiştim. Ve bütün iltifatlar yapıldığı gün içinde yediğimiz takdirde geçerli, ertesi gün elmalı kurabiyenin ertesi günü gibi çok şey kaybediyor, bunu söylemem lâzım.

 Malzemeler

300 gr. un
175 gr. soğuk tereyağ 
75 gr. toz şeker 
1 yumurta (hafif çırpılmış)
bir çimdik tuz
1/2 çay bardağı soğuk su (gerekirse)


200 gr. çekilmiş kabuksuz badem
2 yumurta
2/3 su bardağı şeker
60-70 gr tereyağ, oda sıcaklığında

1-1,5 su bardağı vişne

Yapılışı

Bademler sıcak suda bekletilip kabukları soyulur. Nemi gitsin diye çok az kavurdum tarifinde olmasa da. Rondoda çekilir.

Soğuk küp doğranmış tereyağ, diğer malzemelerle robotta çok az karıştırılıp kırıntılı bir hamur hazırlanır, buzdolabı poşetine alınıp buzdolabında 30 dakika bekletilir. Mini fırın tepsisine veya büyük boy (32 cm) tart kalıbına yayılır. Kenarlarını yükseltmedim, sadece tabanına yaydım. Tabanı 190 dereceli alt üst fırın ayarında 2. seviyede 20 dakika pişirilir (kenarları biraz pembeleşene kadar) pişirilir. 

Bademler, tereyağ, yumurta ve şekerle karıştırılır ve soğumuş olan hamurun üstüne yayılır. Buzluktan çıkarılmış vişneler tartın üstüne dizilir. 190 dereceli sıcak fırına atılıp yaklaşık 30 dakika pişirilir. Yine 2. seviyede, sürenin son 8 dakikasında 3. rafa aldım üstü iyi pişsin diye.

Yorumlar