Gelin Pastası



Dünyada bu tatlıyı yapmayan bir ben kalmıştım, açığı kapatayım bari :) Muhallebideki şeker miktarını yarıya indirdim, şerbette de yarım bardak vardı, hiç kullanmadım. Daha şekerli sevenlere not olsun, fakat bu haliyle çok hafif, çok güzel.

Malzemeler

4 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı un
1 paket kabartma tozu

500 ml süt (pandispanyayı ıslatmak için)

1 lt süt
3 yemek kaşığı tepeleme un (90 gr)
2 yemek kaşığı nişasta (35 gr)
1/2 su bardağı toz şeker
vanilya veya damla sakızı
1 poşet krem şanti (soğuduktan sonra)

hindistan cevizi

Yapılışı

Yumurta ve şeker beyazlayana kadar çırpılır. Ardından un ve kabartma tozu ilave edilir, az çırpılır, yağlanmış büyük kare borcama dökülüp 170 dereceli fırında alt üst ayarda 2. seviyede 30 dakika pişirilir. 

Pandispanya iyice soğuduktan sonra üstünde kürdanla delikler açılıp 1/2 lt süt dökülür.

Krem şamti dışında muhallebi malzemeleri çırpma teli yardımıyla pişirilir. 1-2 dakika kaynatılıp soğumaya bırakılır. Ara ara karıştırılır. Soğuduğunda toz şanti eklenip mikserle çırpılır. Tatlının üstüne dökülür, hindistan cevizi ile bütün yüzeyi kaplanıp buzdolabına alınır. Üstündeki süsler erik marmeladı, henüz pişmişti o an, o yüzden pauntiye gibi kullandım. 

Yorumlar