Kabak Salatası


Bu salataya bayıldım. Tarifin orijinali Ödemiş'te Gölcük Otel'e ait. Onlardan çok kişi tarif almış ama evde aynı tadı tutturamamışlar. İlk yaptığımda ben de tutturamamıştım ama sonra oldu:)
Malzemeler

yeşil kabak
limon
sarımsak
zeytinyağ
tuz

Yapılışı

Yeşil kabaklar küçük küpler halinde doğranıp kızgın yağda kızartılır. Yumuşayınca ocaktan alınıp peçete üzerinde yağı süzdürülür. 

İnce kesilmiş sarımsak limon suyuyla karıştırılır, kokusunu vermesi için bir müddet bekletilir ve süzülüp zeytinyağı ile birlikte salataya gezdirilir. 

Miktar vermedim, şöyle söyleyeyim; 3-4 kabaktan daha az olmasın, çünkü küçülüp azıcık oluyor. Limon, zeytinyağı miktarı da göz kararı salata sosu hazırlar gibi. Sarımsak 1-2 diş, baskın bir sarımsak kokusu olmayacak, ezip koyarsam çok öne çıkıyor, o yüzden süzüyorum. Evin sarımsağı çok seven bir ferdi ayrıca yesin, atılmasın :)

Yorumlar