Sakızlı Muhallebi




En güzel ve en kolay tatlılardan biridir. Buzlubademde olmadığını farketmişken gr. ölçülerini de not etmek istedim.



Malzemeler


1 lt. süt
1 su bardağı toz şeker (190 gr.)
75 gr. un (yaklaşık 1,5 fincan)
75 gr. tereyağ
damla sakızı



Yapılışı

Tereyağda un kavrulur, içine süt eklenip topaklanmaması için sürekli çırpma teliyle karıştırılır. Şeker ve damla sakızı eklenip kaynayıncaya kadar pişirilir. 3-5 dakika mikser ile çırpılıp kaselere boşaltılır. Buzdolabında dinlendirildikten sonra servise hazırdır.

Yorumlar

  1. Bu güzel tatlı tadında bir yıl diliyorum sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim canım, ben de sana tatlı yıllar diliyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Aaaa bizdeki muhallebi tarifi farklı.
    E bunuda deneyelim.

    Çok öpen anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel ve hafif bir tatlı ellerine sağlık..Mutlu yıllar:)

    YanıtlaSil
  5. Çok öpen anne; ben de çok öptüm. Hatta ben de sizin tarifi deneyeyim bakalım :)

    birincisin; teşekkür ederim. Sana da mutlu yıllar :)

    YanıtlaSil
  6. Eline saglik, bembeyaz ne güzelde görünüyor :)

    Bu arada bloguma ziyaret ve yorum icin tesekkürler, umarim dis tellerinin cikma vakti cabucak gelir ve memnun olursun sonuctan ;)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. iyi seneler....tarifinizi denedim ve çok beğendik tşk ederim

    YanıtlaSil
  8. ayrıca gram olarak vermeniz de çok güzel tşk ederim

    YanıtlaSil
  9. Size de iyi seneler. Beğenmenize sevindim, afiet olsun. Gr. ölçüleri benim de çok işime yarıyor, net sonuç veriyor.

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık sütlü tatlıları çok severim:))

    YanıtlaSil
  11. Teşekkür ederim, ben de çok severim :)

    YanıtlaSil
  12. En sevdiğim sütlü tatlıdır..
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Teşekkür ederim, benden de sana sevgiler, sevgili adaşım :)

    YanıtlaSil
  14. klasik sütlü tatlılarımızdandır ve sevmeyen azdır sanırım,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  15. Çok seviyorum bende sütlü tatlıları ellerine sağlık..
    Mutlu pazarlar..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder