Vişneli Brownie


Tarifi cafefernando'dan aldım ama üstündeki çikolata kaplamasını uygulamadım ve vişne ekledim. Vişne çok yakıştı ama sade olarak da yapıyorum bu tarifi. Brownie'de kabartma tozu kullanılmadığını çünkü brownie'nin kakaolu kek olmadığını da cafefernando'dan öğrendim. Ve marketlerde 'brownie' adı altında satılan şey bundan o kadar uzak ki...

Malzemeler

250 gr. bitter çikolata
125 gr. tereyağ
4 yumurta (küçük olduğu için 5 kullandım)
1,5 su bardağı toz şeker (280 gr.)
125 gr. un
0,5 çay kaşığı tuz
0,5 paket vanilya
1 su bardağı vişne taneleri

Yapılışı

Tereyağ ve çikolata benmaride eritilir. Oda sıcaklığına gelince şeker eklenip çırpılır. Yumurtalar da teker teker eklenip çırpmaya devam edilir (Cenk Bey, mikser kullanmaya gerek olmadığını çırpma teli ile de yapılabileceğini yazmış). Ardından un, tuz ve vanilya eklenip karıştırılır. Yağlı kağıt serilmiş büyük kare borcama boşaltılır, üzerine vişne taneleri koyulur. Vişne taneleri buzluktan çıkmış ve sulanmışsa suyu süzdürülerek kullanılır. Aksi takdirde sulu vişnelerin denk geldiği bölgeler çok ıslak oluyor.

Önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında 30-35 dakika pişirilir. Kürdanla kontrol edilebilir, kek gibi kupkuru çıkmamasında fayda var ama kürdanı muhallebiye batırmış gibi de olmamalı.

Yorumlar