Alinazik Kebabı



Malzemeler


5 adet kemer patlıcan

1 kase yoğurt
1 diş sarımsak

250 gr. kıyma
1 domates
tuz, baharatlar
sıvı yağ

Yapılışı

Patlıcanlar közlenir. Soyulup bıçakla ufaltılır ve servis tabağına alınır. Üstüne sarımsaklı yoğurt gezdirilir. (Genelde, patlıcan ve yoğurt karıştırılarak kullanılıyor fakat ayrı katmanlar halinde servis edilmesi bana daha iştah açıcı göründüğü için ikisini karıştırmıyorum.)

Sıvı yağda kıyma kavrulur, rondodan geçirilmiş domates ilave edilip suyunu çektirinceye kadar pişirilir. Tuz ve istenilen baharatlar ilave edilir. Yoğurdun üstüne kavrulmuş kıymanın ilave edilmesiyle yemek hazırdır.


Bu ölçüler, 3 porsiyon için yeterlidir.

Yorumlar

  1. ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR CANIM ÇOK TA SEVERİM ELLERİNE SAĞLIK...SEVGİLERLE...

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık.etin neresinden kıyma çektirmeliyiz bu tarif için...

    YanıtlaSil
  3. Az yağlı dana etinden çektiriyorum genelde. NEresi olduğunu da bilmiyorum. MArketlerde kuşbaşından biraz daha iri doğranmış, kıyma da çektirilebilen etler var ya, kimi az yağlı kimi çok yağlı ve çok yağlı olanında kıymalık yazar, ben işte ondan daha az yağlı olanını tercih ediyorum ama bu eşimin damak zevkine uygun olsun diye öyle. Siz nasıl isterseniz öyle olur bence.
    Ali Nazik için ustaların özel tercihi nedir, hiç bilmiyorum.
    Kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
  4. cevap için tşk ederim .deneyince yazacağım....

    YanıtlaSil

Yorum Gönder