Sütlaç



Ne zaman tatlı yapacak olsam tiramisularla profiteroller arasında gezdiğim için; evlendiğimden beri -ve de öncesinde- geleneksel tatlımız olan sütlaçı yapmaya sıra gelmemişti, zaten getirmeye de pek niyetim yok gibiydi :) Ta ki eşim ısrarla isteyene kadar...


İlk pişirdiğimde bir hata yaptım, siz aynı hataya düşmeyin; sakın yerken görmek istediğiniz kıvamı bulana kadar pişirmeyin. Biraz sulu bırakmak gerekiyormuş ki, pirinçler suyunu çekince istenen kıvama gelsin. Yoksa bıçakla kesilip servis yapılabilir hale geliyor :( Bu hale gelmemesi için artık 5-10 dakika kaynatıp blender ile kıvamını bağlıyorum.


Bütün anneanne ve babaannelerin gözü kapalı yaptığı bu tarifin de bir püf noktası varmış yani...


Malzemeler


1 su bardağı pirinç (190 gr. baldo)
2,5 su bardağı su (bittikçe ilave ediliyor)
6 su bardağı süt
1 su bardağı toz şeker (200 gr.)
damla sakızı 


Yapılışı


Pirinç, su ilavesiyle ağır ateşte suyunu çekene kadar pişirilir, suyu azaldıkça eklenir. İşlemin sonunda su kalmayacak, lapa gibi olacak. Pirinçler yumuşayınca süt, damla sakızı ve şeker ilave edilir. Arada bir karıştırarak pişirilir. Kaynamaya başladığında yaklaşık 5-10 dakika kıvam alana kadar karıştırarak pişirilir, sonra blender tutulur, kırık pirinçte gerekmeyebilir ama bütün pirinçte blender iyi oluyor. Kaselere paylaştırılır, biraz ılınıp katılaşmaya başlayınca buzdolabına kaldırılır. 
1 bardak sütten 1 kase çıkar.

Yorumlar

  1. Ellerinize sağlık bende yapılışını bilirim ama çoğunlukla annem pişirir:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. ablam ben bi türlü beceremedim annemim sütlacını. o yüzden denemeleri bıraktım artık. senin ki de eminim çok güzeldir. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Blender püf noktası Gökçe'cim. Annelerimiz böyle hilelere başvurmadan yapıyor ama olsun, benden bu kadar :)

    YanıtlaSil
  4. Benim gözdemdir!
    en sevdiklerimdendir:)
    ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. anne usulü sütlacı başaramıyordum bir türlü.Bugün hazır mutfakta süt de bulmuşken bu tarifi de denedim..
    meğer sütlaç yapmak ne kadar kolaymış.sütlaçlarımda nişasta kullanıyordum.blendırla çekme işini fırın sütlacımda uyguluyorum pirinçlerin yarısını blendırdan geçiirp ekliyorum.Bu harika tarif de defterime kaydoldu:)
    damla sakızı aromasını bir türlü istediğim gibi veremiyordum dövülmüş damla sakızla ben de 1 paket normal vanilya ile 1 paket damla sakızlı vanilya kullandım..tencerenin dibi bile nefisti:)
    tekrar teşekkürler medura..:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder