Krem Karamel

Bu tatlıya verecek başka isim bulamadım, yoksa gerçek krem karamel gibi 6-8 yumurta ilavesiyle fırında pişirilerek yapılmıyor. Ayrıca orjinalinden yumurta kokusu dolayısıyla pek de hoşlanmıyorum. O yüzden bu şekilde olanını tercih ediyorum. Yıllardır yaptığımız bir tarif vardı, önce onu yazayım, lezzeti yerinde fakat kahve fincanından büyük kaplara koyulduysa ters çevirmek mümkün değildir kendisini, kırılır :)

1. Versiyon

Malzemeler

1 lt. üst
1 su bardağı tozşeker
1 çay bardağı nişasta
2 yumurta sarısı

Karameli için

3 yemek kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı su

Bütün malzemeler soğukken karıştırılır, sürekli çırpılarak pişirilir. Islak kaselere boşaltılır. Üstüne şeker karamelize edilip paylaştırılır.

Aşağıdakini de buradan almıştım. Ve de görüldüğü gibi ters çevirip servis yapmak mümkün, yumurtalar aklarıyla birlikte ilave edildiği için daha kıvamlı oluyor. Belki de önceki tarifte karamelin, tatlının üstüne dökülmesi de tatlının yarılmasında etken oluyor olabilir.

2. Versiyon

Malzemeler

4 su bardağı süt
12 yemek kaşığı toz şeker
2 yumurta
2 yemek kaşığı mısır nişastasıi
2 yemek kaşığı un
1 su bardagı su

Karameli için

3 yemek kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı su

Yapılışı

Önce karamel hazırlanıp kaselere paylaştırılır.
Bir yandan 4 bardak süt ve toz şeker bir tencereye alınıp kaynamaya bırakılır. Ayrı bir kapta geri kalan malzemeler iyice çırpılır, kaynayan süte ilave edilir. Yoğun bir kıvam alıncaya kadar pişirilip kaselere dökülür. Buzdolabında soğumaya bırakılır.

Yorumlar

  1. mmmmmm bu tarıf daha harıkaaa...yasasın ben kremkaramel yapmayanlardanım ama bunu denıcem:D:D:D:D:D:D..bak daha actın ben hemen yorum sapıgın oldum:D:D:D

    YanıtlaSil
  2. bütün sapıklar senin gibi olsa keşke...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder