(Çikolatalı) Fındık Kreması




Meşhur bir markanın bayılarak yediğimiz fındık kremasına benzemiyor, baştan uyarayım. Hatta diğerlerine de benzemiyor ama çikolata ve az miktarda fındıkla karıştırılmış margarin yemek istemediğim için böyle bir şey denemek istedim. İlhamımı hafiftarif'ten aldım.



Malzemeler


300 gr. fındık
100 gr. bal
1 çay bardağı su
100 gr. bitter çikolata


Yapılışı


Önce fındıklar rondoda çekilir yeterli olmazsa blender ile de çekilir. Olabildiğince kremsi bir hal alır. Nohuttan humusa geçiş gibi zorlu bir aşama bu. Sonra bal eklenip karıştırılır. Bu haliyle de profiterol hamurunun yumurta yedirilmemiş hali gibi oluyor, yani o halde ekmeğe sürülmez bence. İçine yarım çay bardağı su eklenip (çikolatasız) fındık kreması olarak kullanılabilir bu aşamada. Ama tadını bilmiyorum çünkü ölçüsü bozulmasın diye tadına bakmadım. Çikolata ekleyeceğim için yarım çay bardağı daha su ekledim ve sonra da benmaride eritilmiş çikolatayı ekledim. Fotoğraftaki 2 kabı dolduracak miktarda çıkıyor, çay kaşığını da ölçek olsun diye koyduk.

Yorumlar

  1. içinde ne olduğunu bilerek gönül rahatlığı ile ekmeğe sürülecek bir tat

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık ablam peki nasıl oldu ....mesela be yapsam çocuklar yer mi acaba??yoksa çok zorlama bir krema mı oldu merak ettim.



    wsedrftggyujhbbbnmöfxzerd

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben her kaşığını zevkle yedim ama o kremalar gibi değil, onun yerini tutmaz yani.

      Sil
  3. İçinde ne olduğu belli olmayan hazır ürünler yemektense evde yapılmış miss gibi çikolatalı kremayı tercih ederim. İsterse benzemesin diğerlerine. En azından içim rahat olur. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Sen bir dahisin.
    Bir soru; benmari usülü erittiğin/miz çukulatalarda pek masum değil. Sence güvenebileceğimiz bir kuvör nereden bulabiliriz. Kahve Dünyası değil içinde birsürü E li madde var???

    Kıl anne Çiğdem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten inanacağım dahi olduğuma, hoşuma gitti en azından :) Sorunun cevabını bilmiyorum maalesef, ben çoğunlukla Elit kullanıyorum. O zaman çikolatasız halini tavsiye ederim. Hatta yakında fıstık ezmesi denemek istiyorum, zaten çikolatasız oluyor, onu tavsiye edeyim ya da ;)
      Aslında fikir yürütecek olursam, yukarıdaki tarifin kıvamını suyla değil de kremayla bağlamayı düşünmüştüm. Bence çok daha lezzetli olur ama uzun süre dayanmaz diye yapmadım. Çikolata yerine krema + kakao nasıl olur ki?

      Sil
  5. içinde ne olduğunu bilmediğimiz kremalardan bin kat daha sağlıklıdır.ellerine sağlık.sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Çok iyi fikirmiş, hemde içeriğini biliyoruz.Elinize sağlık.
    www.ihlamurcum.com

    YanıtlaSil
  7. Kavrulmuş fındıkları şekerle havanda iyice döverseniz (epey uzun ve yorucu bir aşama) gerçek fındık ezmesi elde edersiniz. (Rahmetli dedem hep elleriyle yapardı oturduğu köşesinde..)
    Ellerinize sağlık, mutlaka deneyeceğim bir anne olarak :)

    YanıtlaSil
  8. harika, bu tarifi denemeliyim. aslında kakao+krema daha iyi olabilir ama dediğin gibi daha çabuk bozulur.

    Ya da en iyisi sade olarak, çikolatasız yapmak.

    sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder