Çikolatalı Fransız Keki

Tarif portakalağacı'ndan.


Malzemeler

Kek İçin

150 gr. tereyağ
160 gr. bitter çikolata
4 yumurta
2/3 su bardağı toz şeker
2/3 su bardağı çekilmiş fındık / ceviz
2/3 su bardağı un
3/4 paket kabartma tozu (1 paketten 1 dolu çay kaşığı eksik kullandım)
1 paket vanilya
bir fiske tuz (şart değil)

Sos İçin

150 ml. krema
120-150 gr. bitter çikolata

Yapılışı

Tereyağ benmaride eritilir. İçine küçük parçalar halinde çikolata da eklenip ocak kapatılıp yağın sıcaklığıyla karıştırarak eritilir. Benmariden alınır.

Yumurtaların beyazları ayrılıp bir fiske tuzla köpük köpük olanak kadar çırpılır.

Erimiş yağın içine şeker, fındık koyulup karıştırılır. Yumurta sarıları ilave edilip çırpılır. Vanilya ve un da eklenip çırpılır.

Bu karışım, çırpılmış yumurta aklarıyla biraraya getirilip kaşık yardımıyla karıştırıldıktan sonra düşük devirde çırpılır. Son olarak kabartma tozu da eklenip çırpılır.

26 cm'lik kelepçeli kalıbın altına yağlı kağıt serilir, kenarları yağlanır. Kek hamuru boşaltılıp önceden ısıtılmış 170 derecedeki fırına verilir. Kürdan testiyle pişip pişmediği kontrol edilir. Kürdan tam ortaya batırılmalı. Aksi takdirde piştiğini zannedip çıkarıp ılınmasını bekledikten sonra bunu farkedip tekrar fırına atmak da mümkün. Bende öyle oldu da :( Çıkınca bir servis tabağına ters çevrilir.

Sos için krema ocağa alınır, kaynama noktasına gelince altı kapatılıp parçalar halinde çikolata eklenir ve karıştırarak eritilir. (Ben bu aşamada bir mutfak kazası atlatıp sosun birazını devirdiğim için ölçü biraz kaçtı. Aslında 200 ml. krema koymuştum ocağa, ne kadarı taştı ölçemedim tabi. Çikolatayı da göz kararı ekledim.) Yukarıdaki ölçüler yeterli bence. İsteyen yarım ölçü hazır çikolata sosu kullanabilir.

Sos oda sıcaklığına gelince soğumuş olan kekin üstüne sos dökülüp buzdolabında dinlenmeye alınır. Üzeri çekilmiş fındıkla süslenir.

Bu kekin başına gelen pişmiş tavuğun başına gelmedi, bunlar olmasaydı çok daha yumuşak bir dokusu olurdu bence.

Yorumlar

  1. ablacım o kadar uzun ki yapım aşaması gözüm korktu. yakın olsada bir dilim göndersen. ben de yapacak hal yok::))ama adı bile acayip bana hitap ediyor

    YanıtlaSil
  2. portakalağacında çok beğeni toplamıştı bu kek ama çikolata içerdiği için yapamamıştım, afia'dan sipariş edebildiğimde deneyeyim ben de hatırladım sayenizde,
    elinize sağlık bol fındık çikolataya çok yakışır, zaten bir Trabzonlu olarak fındığı çok severim :)

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim.

    Komşu olsak ne güzel olurdu Gökçe, de mi? Senin hissen ayrılırdı hemen :)

    YanıtlaSil
  4. vallahi ya ne güzel bir komşu olurdun ablacım

    YanıtlaSil

Yorum Gönder