Sosyete Mantısı


Tarifi sefertası'ndan aldım.


Malzemeler

3 yufka
su + sıvı yağ (yufkaları ıslatmak için)
250 gr. kıyma
1 soğan
1 tatlı kaşığı salça (domates salçası kullandım)
yarım demet veya daha az maydanoz
sıvı yağ (harcı kavurmak için)
tuz, karabiber

2 kase yoğurt
1-2 diş sarımsak

sıvı yağ (veya tereyağ)
toz biber (tarifte salça vardı)

Yapılışı

Sıvı yağda sırasıyla soğan, kıyma kavrulur. Salça, ince doğranmış maydanoz ve tuz karabiber eklenip ocak kapatılır.

Yufkalar 4'e bölünür. Su ve yağ ile ıslatılıp daire yayı olan kenarına kıymalı harç koyulup, rulo yapılır ve gül böreği şeklinde kendi etrafında dolanır. Yağlanmış tepsiye börekler dizilip üstüne yağ sürülür. 180 dereceli fırında pembeleşene kadar pişirilir.

Servis için üzerlerine sarımsaklı yoğurt dökülüp, biberli yağ gezdirilir.

Yorumlar

  1. ellerine sağlık canım bende yapıyorum buna benzer cok sevılır evde, cok yenılıyor dıye sık yapmakta ıstemıyorum:)
    forum acılmıyotr bı cok tarıfe ulasamıyorum nıye acılmıyor acaba:?önbellekten ulaşınca sadece gırıs sayfasına gıdebılıyorum ben:(

    YanıtlaSil
  2. Evet, ben de sadece giriş sayfasını görebiliyorum. Hatice'ye mail atıp sormuştum ama bundan önce bir soruma o kadar geç cevap yazmıştı ki, ancak fırsat bulamilmiş, çok yoğunmuş. Şimdi de yoğundur. Küçücük çocuk var, hamilelik, iş hayatı vs. Forumun önceliği kalmamıştır, sonralık demek daha uygun olur herhalde :)
    Açılır inşallah en kısa zamanda, lazım oluyor.

    YanıtlaSil
  3. fotolarınız çok et maaşallah.herhalde makineden .

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim, aslında makineden çok fotoğrafı çeken eşimden galiba. Çünkü ben çekince böyle olmuyor :)
    Makine çok süper birşey değil; Casio Exilim serisinin bundan 4-5 yıl önce çıkan bir modeli.

    YanıtlaSil
  5. Tam burada araya girmek istiyorum :-P Makina ve ortam gayet amatör denecek cinsten. Elimden geldiğince kadrajı iyi ayarlamaya çalışıyorum. Ama son iş medura'nın photoshop rötuşlarına kalıyor tabii ki...

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim, teveccühünüz efendim :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder